کد خبر: ۲۱۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: اکنون ۴۳ درصد مدارس استان تهران نیز فرسوده بوده و به لحاظ استحکام شرایط مناسبی ندارند.
ناطقان: «علی شهری» مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، درباره گازرسانی استاندارد به مدارس گفت: با توجه به الزام استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس، تمامی مدارس دولتی استان تهران از سیستم گرمایشی استاندارد که شامل سیستم حرارت مرکزی و یا پکیج است، بهره‌مند شدند و شعله مستقیم بخاری از کلاس‌های درس حذف شد.

وی ادامه داد:‌ البته این موضوع مدت‌ها در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس استان تهران بود و تا سال گذشته فقط حدود هزار کلاس‌ درس در شهرستان‌های استان تهران از این طرح باقی مانده بود که امسال تمامی آنها نیز اصلاح و سیستم استاندارد گرمایشی در مدارس استان تهران عملیاتی شد.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر کدام مناطق تهران همچنان از امکانات گازرسانی محرومند؟ گفت: تمام مدارس استان تهران از سال تحصیلی گذشته به سیستم استاندارد گرمایشی مجهز شدند و در حال حاضر کلاس درسی نداریم که با بخاری گرم شود. در خصوص مدارس قدیمی نیز، فضاهای آموزشی که نیاز به تخریب و بازسازی دارند و در طرح تخریب قرار دارند، با اولویت و فوریت در حال انجام هستند و در مدارس نوساز این استانداردسازی با رعایت تمامی موارد استاندارد ایمنی در حال انجام است.

شهری در پاسخ به این سوال که بعضا اخباری مبنی بر نشت گاز، انفجار و... در مدارس وجود دارد، برای جلوگیری از این اتفاقات چه تدابیری در نظر گرفته اید؟ گفت: البته تاکنون خبری مبنی بر موضوعاتی که مطرح کردید در مدارس تهران نداشته‌ایم، اما در مجموع از سال گذشته بررسی مدارس استان تهران به لحاظ ایمنی آغاز شد و بر اساس چک لیست‌هایی که در دفتر فنی و نظارت اداره کل نوسازی مدارس استان تهران تهیه شد، آیتم‌های مهم در این خصوص احصا و کار بررسی در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران بیان کرد: در برخی مدارس قدیمی احتمال  وجود نقص‌هایی در سیستم موتورخانه آنها وجود داشت که در بررسی‌های به عمل آمده این مدارس شناسایی شدند و بر اساس اولویت بندی، اصلاح این موارد آغاز شده است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت فضاهای آموزشی استان تهران به جهت تراکم و فرسودگی توضیح داد: استان تهران از حیث فضاهای آموزشی شرایط مطلوبی ندارد.تهران جزو استان‌های کم‌برخوردار کشور است. همچنین متراکم‌ترین کلاس‌های درس کشور مربوط به استان تهران است و به لحاظ سرانه فضاهای آموزشی نیازمند توجه بیشتر است.

شهری با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور فرسوده هستند، گفت: اکنون ۴۳ درصد مدارس استان تهران نیز فرسوده بوده و به لحاظ استحکام شرایط مناسبی ندارند که نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی هستند. در این راستا نیز فعالیت‌های بسیار موثری انجام شده و در حال انجام است. در گذشته میزان مدارس فرسوده کشور ۷۰ درصد بود، اما با تلاش و کوشش دولت و سایر نهادها، این عدد کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته و به ۳۰ درصد رسیده است. در حال حاضر نیز با انجام کارهای مختلف و با مشارکت و همکاری با خیرین مدرسه‌ساز و دیگر نهادها در تلاش هستیم تا مدارس فرسوده را بازسازی و با سرعت در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران درباره اینکه چه تعداد فضای آموزشی اکنون در استان تهران در حال احداث است؟ گفت: بر اساس بررسی‌هایی که انجام دادیم، تعداد زیادی پروژه نیمه‌تمام از سال‌های گذشته وجود داشت که به علت نبود اعتبارات کافی بلااستفاده بود؛ در این راستا با سازمان نوسازی مدارس کشور، استانداری تهران، فرمانداری‌ها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران مذاکرات گسترده‌ای انجام شد و در نهایت مقرر شد تا با همکاری سایر دستگاه‌ها این پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شود.

شهری خاطرنشان کرد:‌ با توجه به شرایط موجود و رایزنی‌های انجام شده، اعتبارات سال ۱۳۹۸ نوسازی مدارس در استان تهران دو برابر شد، ضمن اینکه در حوزه اعتبارات ملی نیز سازمان نوسازی مدارس کشور کمک‌های بسیاری را انجام داد تا بتوانیم مقداری از مشکلات موجود فضاهای آموزشی را رفع کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در پایان اظهار داشت: از یکسال گذشته موضوع احداث ۱۶ هزار کلاس درس در مجموعه استان تهران با همکاری استانداری تهران و فرمانداران تابعه نیز کلید خورده است و بر اساس نیازها و اولویت‌هایی که از ادارات آموزش و پرورش دریافت کردیم در حال توزیع و انجام این کار هستیم. اکنون نیز ۱۶۸ پروژه آموزشی فعال و در حال احداث در استان داریم که امیدواریم با اضافه شدن این تعداد مدرسه، بخشی از مشکلات موجود مرتفع شود.
برچسب ها: مدارس ، تهران ، مستحکم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین