کد خبر: ۲۱۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران ضمن بیان اینکه ازجمله مهمترین معضلاتی است که در پایش‌های ویژه محیط زیست در پی تداوم آلودگی هوا دیده شد «ضایعات سوزی» است، گفت: بر اساس قانون هوای پاک این کار جرم است. از سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری توقع داریم که به وظیفه قانونی خود در این‌باره عمل کنند.
ناطقان: محمد رستگاری ضمن اشاره به اینکه محیط زیست استان تهران باتوجه به افزایش غلظت آلاینده‌ها در این استان اقدام به پایش‌ ویژه واحدهای آلاینده کرده است، گفت: در این پایش‌ها حدود ۲۰۰ واحد از جمله معادن شن و ماسه و واحدهای صنعتی مانند سیمان تهران مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ضایعات سوزی مهمترین معضلی است در پایش‌های ویژه دیده می‌شود و متاسفانه در کل استان تهران پراکندگی دارد، تصریح کرد: براساس قانون هوای پاک و قانون مدیریت پسماند این کار جرم است و فردی که اقدام به سوزاندن ضایعات می‌کند، مجرم شناخته می‌شود.

رستگاری ضمن اشاره به آلودگی ناشی از ضایعات سوزی ادامه داد: باتوجه به اینکه این اقدام در استان تهران فراگیر است، محیط زیست نمی‌تواند به تنهایی با آن برخورد کنند، بنابراین لازم است که دستگاه‌های دیگر از جمله شهرداری‌ها و بخشداری‌ها به وظیفه خود در زمینه برخورد با ضایعات سوزی عمل کنند ولی متاسفانه تاکنون اقدام جدی در این‌باره نکرده‌اند.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران ادامه داد: حدود دو شب گذشته همکاران ما در سطح استان تهران ۱۵ مورد آتش‌سوزی ناشی از ضایعات سوزی را اطفا کردند و برای پنج واحد که اقدام به سوزاندن سیم و کابل کرده‌ بودند اخطاریه زیست محیطی صادر شد .

 به گفته رستگاری، ضایعات‌سوزی بیشتر توسط اتباع خارجی و معتادان انجام می‌شود.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه خوشبختانه معادن شن و ماسه از چند روز گذشته تاکنون به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده بودند، گفت: راه‌های دسترسی کامیون‌ها به معادن از جمله کانون‌های گرد و غبار است. به همین دلیل در حال پیگیری هستیم که بتوانیم با همکاری صاحبان معادن این راه‌های دسترسی را آسفالت یا مالچ‌پاشی که سبب کاهش ایجاد گرد و غبار شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ضایعات ، سوزاندن ، جرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین