کد خبر: ۲۱۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
اسعدی سامانی تاکنون از سوی دولت اطلاعیه‌ای مبنی بر افزایش قیمت سوخت هواپیما مطرح نشده است
ناطقان: مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره نرخ سوخت هواپیما‌های مسافری و باری اظهار داشت: نرخ سوخت هواپیما‌های مسافری در کشور ما برای هواپیما‌ها با رجیستر ایران هر لیتر ۶۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: این سوخت هر لیتر ۶۰۰ تومان که به ناوگان مسافری هوایی اختصاص می‌یابد بر اساس «پرواز آن هواپیما» و «ایرانی بودن رجیستر آن» است.

وی اضافه کرد: همچنین نرخ سوخت برای هواپیما‌های باری و هلی‌کوپتر در کشور ما هر لیتر بیش از ۶ هزار تومان است در واقع نرخ سوخت هواپیما‌های باری ۱۰ برابر نرخ سوخت هواپیمای مسافری در ایران است و به همین دلیل حمل و نقل کالا از طریق هواپیما برای صاحبان کالا توجیه اقتصادی ندارد.

اسعدی سامانی افزود: در حال حاضر هواپیما‌های باری ناوگان هوایی کشور که حدود ۱۰ فروند است، همه زمین‌گیر هستند، زیرا برای هیچ صادرکننده‌ای مقرون به صرفه نیست که با این نرخ، بار از طریق هوایی جابه‌جا کند؛ برخی کالا‌هایی هم که از طریق حمل و نقل هوایی در حال حاضر جابه‌جا می‌شود، بیشتر از طریق قسمت کارگو هواپیما‌های مسافری است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد نرخ سوخت هواپیما‌های باری تعدیل شود، ادامه داد: ما بار‌ها به دولت این موضوع را تذکر داده‌ایم که اگر بخواهیم صادرات و واردات هوایی تقویت شود، باید نرخ سوخت هواپیمای باری تعدیل شود؛ ما اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم، اما تاکنون دولت تصمیم جدی برای یکسان‌سازی نرخ سوخت هواپیما‌های مسافربری و باری نگرفته است.

‌وی اضافه کرد: اگر نرخ سوخت هواپیمای باری به نرخ سوخت هواپیما‌های مسافربری نزدیک شود این امر در جابه‌جایی بار و خصوصاً میوه و تره‌بارِ تولیدکنندگان داخلی مؤثر است و در صادرات این کالاها به بازار‌های هدف کمک بسزایی می‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تاکنون از سوی دولت اطلاعیه‌ای مبنی بر افزایش قیمت سوخت هواپیما مطرح نشده است، گفت: اگر نرخ سوخت پرواز‌های مسافری افزایش یابد، قطعاً این افزایش نرخ سوخت تاثیر بسزایی در قیمت بلیت پرواز‌ها دارد، زیرا یکی از هزینه‌های اصلی شرکت‌های هواپیمایی، نرخ سوخت است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین