کد خبر: ۲۱۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که رئیس‌جمهوری روسیه قصد دارد هفته اول ژانویه به آنکارا برود.
ناطقان: به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه قصد دارد هفته اول ژانویه به ترکیه سفر کرده و با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه دیدار کند.

وی گفت: پوتین و اردوغان درباره روابط دوجانبه و جزئیات توافق درباره آنکارا و مسکو درخصوص عقب‌نشینی یگان‌های کرد از مناطق مجاور مرزهای ترکیه بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

پوتین و اردوغان طی دیدار اخیرشان در سوچی با عقب‌نشینی نیروهای کرد تا مسافت ۳۰ کیلومتری مرزهای ترکیه و استقرار نیروهای سوریه در مرزها توافق کردند.

ابراهیم کالین همچنین اعلام کرد که از جمعه هماهنگی میان واشنگتن و آنکارا درخصوص پرونده اس - ۴۰۰ روسیه و جنگنده‌های اف - ۳۵ آمریکا آغاز شده است.

کالین تأکید کرد که اردوغان و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا او و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا را به هماهنگی درباره این موضوع مامور کرده‌اند.

وی گفت: همکاری ما در سطح دوجانبه است نه هماهنگی در قالب ناتو. ما می‌توانیم سامانه اس - ۴۰۰ را به صورت مستقل به کار گیریم.

کالین گفت: هیئت ترکیه با دیدگاه واضحی به واشنگتن رفت و طرح‌هایی را بسیار صریح ارائه کرد. در این دیدار درباره مسائل مهمی از جمله منطقه امن در سوریه گفت‌وگو شد.

وی تأکید کرد: ترامپ به شکل مفصل درباره تعداد آوارگان در ترکیه و اماکنی که احتمالا به آنجا بازمی‌گردند سؤال کرد و گفت که اروپا باید به ترکیه کمک کند. ترامپ و اردوغان توافق کردند که این موضوع را با ناتو مورد بررسی قرار دهند.

کالین افزود: اردوغان طی نشست ماه دسامبر ناتو این  موضوع را مطرح خواهد کرد. همه مشکلات حل نشده‌اند اما باید این مرحله را به خوبی اداره کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین