کد خبر: ۲۱۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
نرخ تورم در کشورهای اروپایی به روند نزولی خود ادامه داد.
ناطقان: به نقل از تریدینگ اکونومیکس، نرخ تورم ایتالیا در ۱۲ ماه منتهی به اکتبر ۲۰۱۹ به ۰.۲ درصد کاهش یافت که در طول سه سال اخیر بی سابقه بوده است. این نرخ تورم که ۰.۱ درصد کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی و همچنین تورم ماه قبل بوده است، بیش از همه تحت تأثیر افزایش تورم بخش حمل و نقل قرار گرفته است که تورم آن از ۰.۴ درصد در ماه سپتامبر به ۱.۸ درصد در ماه اکتبر افزایش پیدا کرده است.

در بین سایر بخش‌های تورمی، تورم بخش انرژی از منفی ۵.۳ درصد به منفی هشت درصد و بخش لوازم منزل از منفی ۰.۴ درصد به منفی ۱.۸ درصد کاهش یافته است.

هسته تورمی که تورم بخش انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای قیمت در آنها در نظر نمی‌گیرد، در ماه اکتبر با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل و در سطح ۰.۶ درصد باقی است. متوسط نرخ تورم ایتالیا در بازه زمانی ۱۹۶۲ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۹۵ درصد بوده که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به نوامبر ۱۹۷۴ با ۲۵.۶۴ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به ژانویه ۲۰۱۵ با منفی ۰.۶ درصد بوده است.

از سوی دیگر، نرخ تورم اسپانیا در ۱۲ ماه منتهی به اکتبر ۲۰۱۹ به ۰.۱ درصد کاهش یافت که در طول سه سال اخیر بی سابقه بوده است. این نرخ تورم که از اوت سال ۲۰۱۶ تاکنون به ثبت نرسیده بود، بیش از همه تحت تأثیر هزینه آب و برق قرار گرفته است که تورم آن از ۰.۹ درصد در ماه سپتامبر به ۱.۲ درصد در ماه اکتبر افزایش پیدا کرده است. در بین سایر بخش‌های تورمی، تورم بخش حمل و نقل از ۰.۱ درصد به منفی ۰.۲ درصد و بخش لوازم منزل از منفی ۳.۹ درصد به منفی ۴.۸ درصد کاهش یافته است.

هسته تورمی که تورم بخش انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای قیمت در آنها در نظر نمی‌گیرد، در ماه اکتبر با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل و در سطح ۰.۴ درصد باقی است. متوسط نرخ تورم اسپانیا در بازه زمانی ۱۹۵۵ تا ۲۰۱۹ معادل ۶.۶۲ درصد بوده که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به اوت ۱۹۷۷ با ۲۸.۴۳ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به ژوئیه ۲۰۰۹ با منفی ۱.۳۷ درصد بوده است.

در اتریش نیز نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به اکتبر ۲۰۱۹ با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۱.۱ درصد کاهش یافت که در طول سه سال اخیر بی سابقه بوده است. این نرخ تورم که از سپتامبر سال ۲۰۱۶ تاکنون به ثبت نرسیده بود، بیش از همه تحت تأثیر هزینه پوشاک قرار گرفته است که تورم آن از ۰.۸ درصد در ماه سپتامبر به ۱.۶ درصد در ماه اکتبر افزایش پیدا کرده است. در بین سایر بخش‌های تورمی، تورم بخش آب و برق از ۲.۸ درصد به ۲.۲ درصد و نوشیدنی از ۰.۸ درصد به ۰.۷ درصد کاهش یافته است.

هسته تورمی که تورم بخش انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای قیمت در آنها در نظر نمی‌گیرد، در ماه اکتبر با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به سطح ۰.۸ درصد رسیده است. متوسط نرخ تورم اسپانیا در بازه زمانی ۱۹۵۸ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۲۲ درصد بوده که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به سپتامبر ۱۹۷۴ با ۱۰.۲ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به مارس ۱۹۵۹ با منفی سه درصد بوده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین