کد خبر: ۲۱۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
مساجد تهران، با انعقاد تفاهم نامه طرح «بیمه مسئولیت مدنی در مساجد» میان مرکز رسیدگی به امور مساجد و بیمه دانا، تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتند.
ناطقان: مراسم انعقاد تفاهم نامه طرح «بیمه مسئولیت مدنی در مساجد» با حضور محسن ولیئی معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد و حسینی قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا برگزار شد.

 

براساس این گزارش، حسینی قائم مقام مدیر عامل بیمه دانا در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از استقبال مساجد از طرح بیمه مسئولیت مدنی مساجد اظهارداشت: یکی از دغدغه‌هایی که شرکت بیمه دانا همواره داشته، بیمه مساجد و هیأت‌های مذهبی است. چراکه وقتی، کسی برای عبادت و یا عزاداری به مسجد می‌رود، در صورت بروز حادثه، از بیمه برخوردار باشد و جایگاه و شأن مسجد و امام جماعت، در صورت چنین اتفاقاتی، تحت تأثیر قرار نگیرد.

حسینی ادامه داد: این وظیفه تمام شرکت‌های بیمه‌ای است که به میدان بیایند و برای خانه‌های خدا کاری کنند. باید همه ارگان‌ها، طوری برای مساجد قدم بردارند که بر جذابیت مساجد بیافزاید. مطمئناً این امر باعث خروجی بهتر در تربیت نیروهای متدین و انقلابی خواهد شد.

قائم مقام مدیر عامل بیمه دانا در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم در بیمه دانا سرویس‌های بیمه‌ای متنوعی در اختیار مساجد و نمازگزاران قرار دهیم.

 

جزییات بیمه حوادث مساجد تهران

در ادامه این مراسم محسن ولیئی معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد، سی سال پیش بنا به دستور مقام معظم رهبری، به منظور رسیدگی به مسائل مساجد شکل گرفت. یکی از دغدغه‌های این مرکز ارائه خدمات اجتماعی به مساجد و آموزش به ائمه جماعات، هیأت امنا و خدام است.

ولیئی در ادامه گفت: مساجد همواره پایگاه‌های اجتماعی‌ای بودند که به امور مختلف جامعه اسلامی و مسائل عام‌المنفعه می‌پرداختند. همچنین بسیاری از مسائل اجتماعی در مساجد، حل و فصل می‌شد. با تلاشی که صورت گرفته مساجد روز به روز به سمت کارکردهای اصلی خود نزدیک می‌شوند و بر تعداد نمازگزاران آنها افزوده می‌شود.

وی با اشاره به مردمی بودن اقتصاد مساجد گفت: مساجد، تنها پایگاهی هستند که فاقد اعتبارات دولتی برای ساخت و ساز و اجرای فعالیت‌های خود هستند و اکثر هزینه‌های آن توسط خیرین تقبل می‌شود.

ولیئی در ادامه با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ بیمه در جامعه گفت: همواره در مساجد، احتمال بروز حوادث برای مسجد، نمازگزاران و ارکان آن وجود دارد. بر همین اساس، تمهیداتی برای بیمه مساجد تحت عنوان «بیمه مسئولیت مدنی مساجد» اندیشده شده که  طی آن بیمه دانا موظف شده در صورت بروز حادثه از قبیل نقص عضو و فوت برای نمازگزاران، خدام مسجد و کارگران فصلی‌که در مساجد کار می‌کنند، تا سقف ۲۷۰  میلیون تومان به ازاء هر نفر پرداخت کند. این قرارداد در این موارد، ۴ نفر را پوشش خواهد داد.

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه گفت: همچنین بر اساس این تفاهم نامه، بیمه دانا در صورت بروز حادثه، تا سقف ۷۰۰ هزار تومان به ازاء هرنفر، هزینه درمان پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: در صورت بروز حوادث طبیعی برای مساجد نیز، تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به مساجد حادثه دیده پرداخت شود.

ولیئی با اشاره به اینکه این طرح برای سایر استان‌ها نیز ارسال شده است گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد، به منظور ترویج فرهنگ بیمه و کمک به مساجد کم برخوردار، هزینه بیمه ۲۰۰ مسجد در مناطق محروم استان تهران را بر عهده خواهد گرفت.

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه نذر در فرهنگ دینی ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است گفت: یکی از نذرهایی که می‌تواند به امنیت کارگزاران مسجد و نمازگراران اختصاص پیدا کند، نذر بیمه است که هم اکنون نیز در بین هموطنان رواج پیدا کرده است
منبع: فارس
برچسب ها: مساجد ، تهران ، بیمه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین