کد خبر: ۲۱۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
سخنگوی دولت:
علی ربیعی همچنین گفت: اگر افزایش قیمت بنزین از قبل گفته می شد مشکلات دیگری بوجود می آورد.وی با بیان اینکه «قبول دارم نتوانستیم به بعضی سوالات پاسخ دهیم»، گفت: اگر هر سال مبلغ بنزین افزایش می یافت نوعی شوک روانی به جامعه داده می شد. تصمیم گیری درباره افزایش قیمت بنزین هم ناگهانی نبوده است.
ناطقان:علی ربیعی در گفتگو با تیتر امشب شبکه خبر به برخی پرسش های مردمی پاسخ داد و گفت: ما نباید بنزین ارزان قیمت را به کشورهای همسایه بدهیم.

وی همچنین گفت: اگر افزایش قیمت بنزین از قبل گفته می شد مشکلات دیگری بوجود می آورد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه «قبول دارم نتوانستیم به بعضی سوالات پاسخ دهیم»،  گفت: اگر هر سال مبلغ بنزین افزایش می یافت نوعی شوک روانی به جامعه داده می شد. تصمیم گیری درباره افزایش قیمت بنزین هم ناگهانی نبوده است.

او افزود: پیوست اجزای افزایش قیمت بنزین جلوگیری از آثار تورمی و افزایش قیمت کالاها است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه علاوه بر مبارزه با قاچاق سوخت، چرا باید یارانه استفاده از سوخت را به کشورهای دیگر بدهیم، گفت: مدیریت مصرف امکان صادرات را فراهم می‌کند و همین طور جلوگیری از فساد و رانت‌های نهفته در دل آن، آثار مثبتی خواهد داشت.

او گفت: ۵۰ درصد مردم خودرو شخصی ندارند و برخی از مردم دو تا سه تا ماشین دارند.

سخنگوی دولت افزود: به نظر من توزیع ناعادلانه درآمدهای بنزین غیر قابل قبول است.

علی ربیعی با بیان اینکه محور حمایت از یارانه معیشتی مردم را بر پایه یک خانواده ۵ نفره قرار گرفته است، گفت: درآمد ۳۰ هزار میلیارد تومانی حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم باز می گردد.

همچنین "حمیدرضا عدل" معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه فقط ۲۵ میلیون لیتر بنزین از ۹۵ میلیون لیتر مصرفی کشور به قیمت آزاد فروخته می شود، گفت: دولت حتی برای خودروهای دولتی هم سهمیه ای در نظر نگرفت تا در نهایت به نفع مردم باشد.

وی با بیان اینکه در سال آینده روزانه شاهد کاهش ۶ تا ۱۰ میلیون لیتر بنزین خواهیم بود افزود: از سال ۹۶ تا ۹۷ با افزایش حدود ۱۴ درصدی مصرف بنزین مواجه بودیم و این افزایش مصرف بابت قاچاق سوخت به کشورهای منطقه بود.

او گفت : تفاوت قیمت بنزین در داخل کشور با کشور همسایه دست کم ۵ هزار تومان است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین