کد خبر: ۲۱۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰
هر فردی دارای نرخ تعریق مختص به خود است که می تواند با گذشت زمان تغییر کند. از این رو، تعریق زیاد فردی که در کنار شما روی تردمیل می دود لزوما به معنای آن نیست که عملکرد بهتری نسبت به شما دارد.
ناطقان: انجام ورزش یکی از ستون های اصلی کاهش وزن محسوب می شود. هنگام ورزش تعریق صورت می گیرد و به واسطه از دست رفتن مایع وزن شما کاهش می یابد. بر همین اساس است که استفاده از سونا بین ورزشکارانی که مجبور هستند در زمانی کوتاه وزن کم کنند، مانند کشتی گیران، رایج است. اگر 20 اونس (567 گرم) مایع به واسطه تعریق از بدن شما دفع شود، با رفتن روی ترازو شاهد کاهش وزن خود به همین میزان خواهید بود.

به نقل از "منز هلث"، اما وزنی که به واسطه تعریق کاهش یافته است، زمانی که پس از اتمام تمرینات ورزشی آب می نوشید (باید این کار را انجام دهید)، دوباره باز می گردد. در واقع، وزنی که از بدن شما کاسته شده است به واسطه از بین رفتن توده چربی نبوده که هدف اصلی بسیاری از افرادی است که قصد دارند با کمک ورزش وزن خود را کاهش دهند.

البته، تمرینات ورزشی مداوم با گذشت زمان به شما در کاهش وزن کمک خواهند کرد، اما نمی توان بر اساس میزان تعریق یک فرد کارایی تمرینات ورزشی وی را قضاوت کرد.
آیا تعریق بیشتر به معنای تمرین بهتر است؟

تعریق زیاد نشانگر اصلی برای سخت و شدید ورزش کردن محسوب نمی شود. بی تردید، هرچه سخت‌تر و شدیدتر ورزش کنید، بیشتر عرق خواهید کرد، اما از دست دادن مایع تمام داستان را برای شما بیان نمی کند.

هر فردی دارای نرخ تعریق مختص به خود است که می تواند با گذشت زمان تغییر کند. از این رو، تعریق زیاد فردی که در کنار شما روی تردمیل می دود لزوما به معنای آن نیست که عملکرد بهتری نسبت به شما دارد. این که چه میزان عرق می کنید می تواند به برخی عوامل بستگی داشته باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:  

محیطی که در آن قرار دارید. زمانی که هوا مرطوب است ممکن است به اندازه حضور در محیطی داغ و خشک عرق کنید. اما در محیطی مرطوب هوا هرچه بیشتر با رطوبت اشباع شده و عرق شما نمی تواند تبخیر شود. در نتیجه عرق بیشتری روی حوله و کف زمین جمع می شود، اما همان گونه که مشخص است این دلیلی برای سخت‌تر و شدیدتر ورزش کردن شما نیست. برای مقایسه بین جلسات ورزشی روزانه خود می توانید معیارهای دیگری مانند مسافت طی شده یا سنگینی وزنه ها را مد نظر قرار دهید.

تا چه اندازه با گرما سازگار می شوید. میزان تعریق شما زمانی که با ورزش در گرمای بیشتر سازگار می شوید، افزایش می یابد. این چیزی است که خنک شدن کارآمدتر بدن و تداوم تمرینات ورزشی را امکانپذیر می کند. زمانی که به انجام ورزش در گرما عادت کنید، بدن شما اساسا سیستم تهویه خود را سریع‌تر روشن کرده و درجه آن را نسبت به فردی که به تمرین در گرما عادت ندارد، بالاتر می برد.
چگونگی کاهش وزن با تعریق

به منظور انجام تمرینات ورزشی با کیفیت که به کالری سوزی یا عضله سازی منتج می شود، شما باید مایع از دست رفته از بدن خود را جایگزین کنید. در غیر این صورت، ضربان قلب شما بالا خواهد رفت و احتمالا بدنتان طی انجام تمرینات ورزشی کند خواهد شد، که کمکی به تحقق هدف کاهش وزن از طریق ورزش نخواهد کرد.

هنگام ورزش مقدار مشخصی از خون باید به چندین بخش از بدن ارسال شود. خون باید به مغز، عضلات، و پوست برای خنک سازی برود. زمانی که عرق می کنید، در صورت عدم جایگزینی مایعات از دست رفته، حجم خون شما کاهش می یابد. در شرایطی که مغز، عضلات و پوست همچنان به خون نیاز دارند، اما میزان کافی از آن را دریافت نمی کنند. از این رو، ضربان قلب افزایش می یابد، انجام تمرینات سخت‌تر به نظر می رسد و احتمالا کند خواهید شد و اگر به نشانه های ارائه شده از سوی بدن توجه نکنید، ممکن است از هوش بروید.

از این رو، جایگزینی میزان مایع از دست رفته به واسطه تعریق هنگام ورزش اهمیت ویژه ای دارد و حرکت شما در مسیر درست و تحقق هدف کاهش وزن را امکانپذیر می کند.
برچسب ها: تعریق ، کاهش وزن ، چربی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین