کد خبر: ۲۱۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
سامانه بارشی مستقر در کشور همچنان فعال است و براساس پیش‌بینی‌های انجام شده کارشناسان سازمان هواشناسی این روند در اغلب مناطق ایران تا پایان هفته جاری ادامه دارد.
ناطقان: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با توجه به استقرار سامانه بارشی سردچاله‌ای که از سیبری وارد کشور شده است همچنان اغلب مناطق ایران شاهد بارش‌های قابل توجهی هستند که این بارش‌ها در مناطق مرتفع به صورت برف است، اما در نقشه‌های ماهواره‌ای اینگونه مشخص شده که حرکت این سامانه به سمت شرق ایران از  امروز عاملی در افزایش بارش‌ها در نوار شرقی و شمال شرق کشور بوده و رفته رفته از سمت غرب آسمان صاف همراه با کاهش محسوس دما است. بنابراین کارشناسان سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده‌اند این بارش‌ها حداقل تا پایان هفته جاری در بیشتر مناطق کشور ادامه داشته باشد و در مناطق کم ارتفاع‌ که بارندگی‌های شدید را تجربه می‌کنند احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها بالاست.

سردترین و گرمترین نقطه ایران: اطلاعات نقشه‌های هواشناسی  نشان می‌دهد در 24 ساعت گذشته گرمترین نقطه ایران جزیره ابوموسی با 20 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و سردترین نقطه کشور شهر همدان با منفی یک درجه سانتی‌گراد بوده است.

وضعیت هوای استان ها: بررسی‌های انجام شده در نقشه‌های هواشناسی به این نکته اشاره دارد که امروز چهارشنبه 98/8/29 شاهد فعالیت گسترده سامانه بارشی فعال در بخش مرکزی، شمال، شمال‌شرقی و شرق کشور خواهد بود. اما اگر بخواهیم به صورت استانی بررسی کنیم امروز آسمان استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه و خوزستان صاف و بدون پدیده خاصی گزارش شده است. این درحالی سایر استان‌ها امروز شاهد آسمانی ابری همراه با بارش‌های پراکنده هستند که این بارش‌ها در مناطق مرتفع بخصوص در نیمه شمالی کشورمان به صورت برف پیش بینی شده است. البته به دلیل بارش‌های سنگین باران در برخی استان‌ها مثل گیلان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و همچنین جزیره خارک احتمال آبگرفتگی معابر و همچنین سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.  کارشناسان هواشناسی به گردشگران و روستاییان در این مناطق تاکید دارند از اقامت و تردد در حاشیه رودخانه‌ها بخصوص رودخانه‌های فصلی جنوب کشور جدا خودداری کنند.

وضعیت هوای پایتخت:  شرایط جوی پایتخت نیز امروز چهارشنبه بگونه‌ای است که در اغلب ساعات امروز شاهد آسمانی ابری و بارش‌های پراکنده هستیم که در مناطق مرتفع این بارش‌ها به صورت برف است، به این ترتیب پایتخت نشینان امروز 98/8/29 در گرمترین ساعت درجه حرارتی معادل 8 درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعت صفر درجه را تجربه می‌کنند .
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین