کد خبر: ۲۱۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
اکستان به منظور پایین آوردن قیمت گوجه فرنگی در بازار داخلی، تصمیم گرفت این کالای غذایی اساسی را از ایران وارد کند.
ناطقان: قیمت عمده فروشی گوجه فرنگی در پاکستان برای نخستین بار در تاریخ این کشور به ۲۰۰ روپیه به ازای هر کیلوگرم رسیده است در حالی که فروشگاه‌ها و فروشندگان خیابانی به قیمت هر کیلو ۲۵۰ تا ۳۰۰ روپیه گوجه فرنگی عرضه می‌کنند.

دولت پاکستان به منظور پایین بردن قیمت‌ها، تصمیم گرفت از ایران وارد کند. نخستین محموله دو کانتینری از طریق مرز تفتان وارد شد و یک محموله دیگر هم به مرز رسیده و کانتینرها طی یک تا دو روز آینده وارد استان بلوچستان پاکستان خواهند شد.

اما فروشندگان در کراچی، پیشاور و راولپندی در خصوص واردات گوجه فرنگی ابراز بی‌اعتنایی کرده و گفته‌اند تنها میزان محدودی گوجه فرنگی وارداتی به بازار عمده فروشی عرضه شده و قیمتهای خرده فروشی را تحت فشار قرار داده است.

قیمت گوجه  فرنگی ایرانی بنا بر کیفیتی که دارد، ۱۸۰ روپیه فروخته می‌شود که مشابه قیمت گوجه فرنگی سوات و سند است.

در اسلام آباد و راولپندی فروشندگان به دلیل قیمت‌های بالا تمایلی به خرید گوجه فرنگی ندارند. در بازارهای اسلام آباد گوجه فرنگی به قیمت ۲۴۰ روپیه فروخته می‌شود.

بر اساس گزارش گلف نیوز، وزارت بازرگانی پاکستان هفته گذشته مجوز واردات ۴۵۰۰ تن گوجه فرنگی ایران را صادر کرده بود. اما وحید احمد رییس انجمن صادرکنندگان، واردکنندگان و فروشندگان میوه و سبزیجات اظهار کرد که تنها ۹۸۹ تن از ۴۵۰۰ تن تاکنون رسیده است.

در این بین، صاحبزاده محمد محمود سلطان، وزیر فدرال تحقیقات و امنیت غذا به هیات دولت فدرال گفت که این بحران تا چند روز آینده تمام خواهد شد زیرا ورود محموله‌های گوجه فرنگی ایران به بازار پاکستان آغاز شده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: واردات ، گوجه ، پاکستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین