کد خبر: ۲۱۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
به گفته مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیروهای مسلح، ۳۰میلیون وام خوداشتغالی به سربازان با مهارت پرداخت می شود.
ناطقان: سردار موسی کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیروهای مسلح گفت: مهارت آموزی و توانمد سازی سربازان وظیفه جزء اهداف خدمت سربازی است. در این راستا قرارگاهی در ستاد کل نیرو‌های مسلح ایجاد  و از "سامانه سرباز ماهر" رونمایی شد. این سامانه، کانال ارتباطی ما با جوانان است.

وی گفت: افرادی که به ۱۵ سالگی می‌رسند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند و بعد از ارزیابی و کسب امتیازات کافی، هنگامی که به سن سربازی می‌رسند، طبق دوره‌های آموزشی و امتیازات کسب شده، از مشوق‌ها استفاده می کنند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیروهای مسلح درباره مشوق‌های بعد از خدمت سربازی گفت: کسانی که سربازی رفته و در دوره های مهارت آموزش شرکت کرده اند، گواهی کسب مهارت دریافت می‌کنند و به بانک‌ها برای دریافت وام های خوداشتغالی معرفی می‌شوند.

وی درباره بازپرداخت این وام‌ها اظهار کرد: در تلاشیم تا با بانک‌ها توافق کنیم که این افراد در اولویت دریافت وام‌های خوداشتغالی قرار گیرند و بازپرداخت وام، پس از مشغولیت به کار آن‌ها باشد.

سردار کمالی درباره مبلغ این تسهیلات گفت: وام‌های خوداشتغالی ۳۰ میلیون تومان خواهد بود. همچنین ارائه تسهیلات از امسال آغاز می‌شود.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیروهای مسلح گفت: با ۲۰ دستگاه که در مهارت آموزی و اشتغال نقش دارند، تفاهم نامه امضاء کردیم تا هر جوانی که وارد سربازی می‌شود، مهارت یاد بگیرد و برای اشتغال هدایت شود.

وی در پایان به خانواده‌ها و جوانان توصیه کرد مهارت آموزی را جدی بگیرند و در سامانه ثبت نام کنند.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین