کد خبر: ۲۱۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
یک قاضی دادگاه فدرال با دستور به حضور مشاور حقوقی سابق دونالد ترامپ در جلسه تحقیق و تفحص استیضاح در مجلس نمایندگان تاکید کرد که رییس جمهوری آمریکا قدرت آن را ندارد که مشاوران خود را از انجام تعهدات قانونی‌شان معاف کند. رییس‌جمهوری پادشاه نیست.
ناطقان: قاضی کتانجی براون جکسون، قاضی فدرال آمریکا حکم شهادت دونالد مک‌گان، مشاور سابق کاخ سفید را در برابر کنگره در پرونده استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا صادر کرد.

به گزارش شبکه خبری "سی‌ان‌ان"، مجلس نمایندگان از ماه آوریل به دنبال وادار کردن او به شهادت در برابر کنگره بر سر یافته‌های رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا مبنی بر مداخله ترامپ در اجرای عدالت در تحقیقات علیه روسیه است.

جکسون همچنین ادعای ترامپ درباره مصونیت قضایی مک‌گان را نیز رد کرد.

قاضی کتانجی براون جکسون در حکم خود نوشته است رییس جمهوری آمریکا قدرت آن را ندارد که مشاوران خود را از انجام تعهدات قانونی‌شان معاف کند. به نوشته او "خلاصه‌اش این است که حاصل ۲۵۰ سال تاریخ ثبت شده آمریکا نشان می‌دهد رییس جمهوری پادشاه نیست."

وی افزود: این مساله‌ای بلامنازع است که کارکنان فعلی و سابق کاخ سفید برای مردم آمریکا کار می‌کنند و متعهد می‌شوند که از قانون اساسی این کشور حفاظت و دفاع کنند.

وزارت دادگستری آمریکا اظهار کرده، در نظر دارد برای این حکم درخواست تجدید نظر کند.

حکم ۱۲۰ صفحه‌ای قاضی جکسون شکستی برای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و پیروزی برای دموکرات هاییست که در تلاش برای مقابله با مانع‌تراشی‌های ترامپ به دادگاه شکایت کرده‌اند.

کاخ سفید مدعی است که مشاوران رییس جمهوری کاملا از ارائه شهادت در برابر مجلس نمایندگان و صحبت درباره وظایف خود معافند اما قاضی جکسون با ارجاع به قدرت تحقیق و بازرسی کنگره برای جلوگیری از سوءاستفاده قدرت در دولت ادعای کاخ سفید را بی پایه خوانده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین