کد خبر: ۲۱۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
سازمان پژوهش‌های فضایی هند، ساعاتی پیش موفق به پرتاب ۱۴ ماهواره به فضا شد.
ناطقان: به نقل از اسپیس، یک موشک متعلق به "سازمان پژوهش‌های فضایی هند"(ISRO) که "وسیله پرتاب ماهواره قطبی" نام دارد، امروز صبح ساعت ۷:۲۸ صبح (۹:۲۸ صبح به وقت محلی هند) ۱۴ ماهواره را به مدار زمین فرستاد.

البته از این تعداد، ۱۳ ماهواره متعلق به آمریکا است که ۱۲ فروند از آنها برای یک شرکت تصویربرداری از زمین است.

"وسیلهٔ پرتاب ماهوارهٔ قطبی"(PSLV) سازمان پژوهش‌های فضایی هند از مرکز فضایی "ساتیش داوان"(Satish Dhawan) در  هند، ماهواره‌ها را به فضا فرستاد.

 حدود ۱۸ دقیقه پس از لحظه پرتاب، ماهوراه رصدی "Cartosat-۳" طبق برنامه‌ها در مرحله مورد نظر قرار گرفت. این ماهواره‌ تنها ماهواره هندی بود که به فضا رفت. باقی آنها که ۱۳ ماهواره آمریکایی بودند، همه "تاسواره" بودند.

تاسواره‌ها ماهواره‌هایی هستند متشکل از واحدهای ساختاری مکعبی که حدود هزار و ۳۰۰ گرم وزن برای آنها تعریف شده است.

پس از پرتاب ماهواره هندی، این ماهواره‌های آمریکایی هم با موفقیت به فضا رفتند.

ایسرو در یک بیانیه رسمی نوشت: ماهواره "Cartosat-۳" هندی‌ها هزار و ۶۲۵ کیلوگرم وزن دارد و یک ماهوراه پیشرفته رصد زمین است که توانایی تصویربرداری آن بسیار بالاست و قادر به ثبت تصاویری بسیار با کیفیت است.

این فضاپیما برای مطالعه زمین از مدار پایین تا پنج سال آتی طراحی شده و در این مدت اطلاعاتی جمع‌آوری خواهد کرد که به برنامه‌ریزی‌های شهری و توسعه منابع و زیرساخت‌ها کمک می‌کند. البته مسئولیت‌های دیگری هم برای این ماهواره تعریف شده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: هند ، فضا ، ماهواره
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین