کد خبر: ۲۱۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد که در راستای اجرای تکالیف مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور تسهیل فرآیند صدور بارنامه برای وانت بارها، برای فعالیت در جاده‌های برون شهری، به زودی سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها راه‌اندازی می شود.
ناطقان: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره راه‌اندازی بارنامه الکترونیکی وانت‌بارها اعلام کرد: پس از اجرای این سیستم، ضمن جلوگیری از فعالیت و تردد ناوگان وانت بار فاقد اسناد حمل (بارنامه) در جاده‌های مواصلاتی بین شهری ارائه هرگونه خدمات مرتبط با پیمایش مستند به ارائه اسناد حمل معتبر (بارنامه) خواهد بود، رانندگان وانت بار متقاضی فعالیت در حمل و نقل جاده ای می‌توانند به مراکز مجاز اعلام شده در سایت سازمان به نشانی Rmto.ir.www در بخش کارت هوشمند مراجعه و نسبت به ثبت نام خود و ناوگان مربوطه اقدام کنند.

در این اطلاعیه همچنین درباره نحوه فعالیت و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند کالا آمده است: برای ارتقای بهره‌وری و افزایش رضایتمندی ذینفعان از جمله رانندگان نسبت به تشکیل شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند کالا برای تصدی عملیات حمل و نقل جاده‌ای کالا با رویکرد استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین سیستم‌های هوشمند اقدام شود که در قالب یک شرکت حمل و نقل بین‌شهری کالا دارای مجوزهای توأمان فعالیت سراسری و بازارگاه الکترونیکی حمل بار و احراز شرایط و الزامات فعالیت مندرج در ضوابط مربوطه تشکیل خواهند شد. بر این اساس شرکت‌های حمل و نقل هوشمند متعهد خواهند شد ظرف مدت حداکثر ۶ ماه از تاریخ اخذ مجوز فعالیت نسبت به ایجاد و بهره‌برداری از مرکز مانیتورینگ، کنترل ناوگان، نصب سامانه هوشمند تعیین موقعیت و ردیابی خودکار ناوگان و سامانه مدیریت سرعت و عملکرد رانندگان اقدام کنند.

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این اطلاعیه همچنین آورده است که متقاضیان تشکیل این‌گونه شرکت‌ها می‌توانند درخواست خود را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان محل تاسیس شرکت حمل و نقل سراسری ارائه کنند که در صورت احراز شرایط تعیین شده، مجوز فعالیت صادر خواهد شد.

همچنین در راستای شفاف سازی در فرایند حمل و نقل کالا و جلوگیری از جابجایی خارج از شبکه حمل و نقل جاده ای کالا براساس ضوابط و مقررات جاری کشور، به تمامی رانندگان، شرکت های حمل و نقل و مالکان ناوگان و صاحبان کالا تأکید می‌شود، هر گونه جابجایی بار در جاده‌های کشور مستلزم دریافت سند حمل (بارنامه) بوده و با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین