کد خبر: ۲۱۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: تخمین می‌زنیم در کشور 60 هزار مورد مبتلا به ایدز داشته باشیم، ضمن اینکه کل موارد ثبت شده 40 هزار و 573 مورد است.
ناطقان: علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت امروز در مراسم روز جهانی ایدز اظهار داشت: هر موقع خواستیم اطلاع‌رسانی در این خصوص کنیم، برخی افراد بی‌ربط دخالت کردند و نگذاشتند اطلاع‌رسانی کنیم.

وی ادامه داد: من وظیفه شرعی و قانونی خودم می‌دانم که با این پدیده مبارزه کنم و خواهم کرد و هر تاوانی داشته باشد می‌پذیرم، چون باید از مردم حمایت کنیم، البته ما می‌دانیم در ایران و یک کشور اسلامی هستیم و با رعایت موازین باید آموزش دهیم.

رئیسی اضافه کرد: ما با تناقض‌هایی عجیبی در این خصوص روبه‌رو هستیم. از طرفی بیماریابی ما ضعیف است؛ بیماریابی می‌کنیم، هیاهو می‌کنند که ایدز پیدا شده و وقتی آن را پیدا می‌کنیم می‌گویند پس شما چند سال پیش چه کار می‌کردید؟

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به همین آگاهی‌رسانی و پیشگیری از بیماری ایدز بیان داشت: پیدا کردن فردی که آلوده به این ویروس است، بهترین و مؤثرین گام در جلوگیری از انتشار اچ‌آی‌وی است.

وی با تأکید بر اینکه درمان‌های بسیار مؤثری در خصوص مقابله با ویروس اچ‌آی‌وی پیدا شده است، گفت: با توجه به اینکه امید به زندگی در ایران 75 سال است، بیماری که دچار ایدز است و شناسایی می‌شود، می‌تواند این میزان زندگی کند و وقتی شناسایی می‌شود شانس انتقال نیز به صفر می‌رسد.

وی با اشاره به اهداف سازمان‌ جهانی بهداشت و برنامه‌های آن، اظهار داشت: پیدا کردن 90 درصد بیماری‌ها اتصال 90 درصد بیماران به سیستم درمانی و سومین موضوع، درمان 90 درصد بیماران از اهداف سازمان بهداشت جهانی است که ما در  گروه 90 درصدی اولی ضعیف بوده و در دو گروه 90 درصدی دیگر عالی هستیم.

رئیسی با بیان اینکه در دنیا حدود 38 میلیون نفر با ویروس اچ‌آی‌وی زندگی می‌کنند 79 درصد از مبتلایان زنده از وضعیت ابتلای خود آگاه هستند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در راه درمان بیماری ایدز نیاز به متخصصانی از خارج از کشور نداریم، یادآور شد: در سال 2000 یک میلیون و 400 هزار نفر در دنیا به ویروس اچ مبتلا بودند که اکنون با برنامه‌هایی که انجام شده این میزان در دنیا به 770 هزار رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت اچ‌آی‌وی در ایران، گفت: تخمین می‌زنیم 60 هزار مورد مبتلا به ویروس ایدز زنده در کشور داشته باشیم، در حالی که 40 هزار و 573 نفر از آنها ثبت شده است که از این 40 هزار مورد ثبت شده 21 هزار و 635 نفر زنده هستند.
منبع: فارس
برچسب ها: مبتلا ، ایدز ، بیماران
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین