کد خبر: ۲۱۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۳
یک محقق و پژوهشگر گفت: کم‌خونی زمانی بروز می‌کند که میزان هموگلوبین در خون پایین‌تر از حد استاندارد باشد.
ناطقان: حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر  طب سنتی درباره راه‌های درمان کم خونی اظهار کرد: دمنوش‌های طبیعی و معجزه‌کننده‌ای برای درمان کم‌خونی وجود دارد که می‌توانند این نوع عارضه را رفع کنند. نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار موثر است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های گوناگون دارند.

کم خونی

او در ادامه افزود: آنمی یا همان  کم‌خونی زمانی بروز می‌کند که میزان هموگلوبین در خون پایین‌تر از حد استاندارد باشد. هموگلوبین ترکیبی پروتئینی هست که وظیفه حمل اکسیژن به بافت‌های بدن را بر عهده دارد.

عظمایی بیان کرد: معمولاً زنان و کودکان در سنین رشد و خانم‌های باردار بیشتر در معرض کم‌خونی قرار دارند. مصرف مواد خوراکی و گیاهان خونساز نقش موثری در رفع مشکل کم‌خونی دارد.


بهترین راهکار برای رفع کم خونی

محقق و پژوهشگر گفت: اگر تعداد خون یا هموگلوبین کم بود، حیرت نکنید شما می‌توانید این وضعیت را تغییر دهید و زندگی سالمی داشته باشید.

کم خونی

او ادامه داد: افراد باید یک سیب در روز بخورند، زیرا سیب غنی از آهن و مکمل‌های مختلف دیگر است، اما با این حال، یکی نه، اما ۲-۳ عدد سیب در روز می‌تواند نیاز به آهن را برای یک روز افراد تامین کند. حتماً حمامی با آب گرم مخلوط با نمک اپسوم بگیرید، همچنین می‌توانید پاهایتان را در آن‌ و برای چند دقیقه نگه دارید. افراد مبتلا، ۲۰ گرم از آب تره را با عسل مخلوط و روزانه ۲ تا ۳ فنجان از آن را میل کنند، زیرا برای  درمان کامل کم‌خونی خوب  است.

عظمایی تصریح کرد: مبتلایان به کم‌خونی ۲۰ گرم جو پوست کنده را در یک لیتر آب سرد بریزند و بجوشانند و آب اول آن را دور و دوباره یک لیتر آب روی آن بریزند، یک ربع بجوشانند، صاف کنند و پس از هر وعده غذا یک فنجان از آن را بنوشند. کسانی که دچار کم‌خونی هستند در میان وعده‌های خود از پنج - شش عدد فندق خام استفاده کنند. افراد برگ‌های کلم سبز و قرمز خام را به صورت سالاد قبل از هر وعده غذایی میل کنند. برگ‌های کلم دارای کلسیم و گوگرد فراوان و بسیار برای کم خونی مفید است.

میوه و سبزیجات

او گفت: جوشانده برگ یا پوست گردو بهترین دارو برای کم‌خونی است. مبتلایان ۲۰ تا ۳۰ گرم از برگ‌های خشک گزنه را در نیم لیتر آب سرد بریزند و ۳ تا ۵ دقیقه بجوشانند و سپس ۱۰ دقیقه کنار بگذارند تا دم بکشد، بعد آن را صاف کنند و روزی ۳، ۴ بار و هر بار یک فنجان از آن را بنوشند که برای کم‌خونی بسیار موثر خواهد بود. حدود ۵ گرم از ریشه خشک ریواس را به صورت پودر درآورید و داخل یک لیوان آب ولرم حل و با عسل شیرین کنید و خوب هم بزنید و هر روز قبل از غذا یک فنجان از آن را بنوشید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین