کد خبر: ۲۱۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
باشگاه استقلال در تاریخ فعالیتش از ۴۶ بازیکن خارجی استفاده کرده که مامه تیام با ۱۳ گل در تنها ۱۲ بازی، بهترین گلزن خارجی آنهاست.
ناطقان: تیم فوتبال استقلال در این فصل دو بازیکن خارجی دارد. هروویه میلیچ مدافع چپ و شیخ دیاباته مهاجم نوک این تیم که هر دو در ترکیب ثابت قرار داشته و از بازیکنان موثر این تیم در فصل جاری هستند.

این باشگاه پیش از این ۴۴ بازیکن خارجی به خدمت گرفته بود که با جذب این دو، جمع خارجی‌های آنها به عدد ۴۶ رسید. در بین این ۴۶ بازیکن خارجی، مامه تیام که در مجموع تنها ۱۲ بار برای آبیها بازی کرد، با ۱۳ گل زده بهترین عملکرد را داشته و بهترین گلزن خارجی این تیم می‌باشد.

پس از تیام، یک خارجی نامدار دیگر به اسم جی.لوید ساموئل با ۱۰ گل، دومین گلزن خارجی این تیم است. ساموئل در حالی ۱۰ بار برای آبیها گلزنی کرد که ۹۲ بار با پیراهن این تیم به میدان رفت. گوران یرکوویچ و فابیو جانواریو که به ترتیب ۲۶ و ۷۸ بار برای استقلال بازی کردند با ۹ و ۸ گل دیگر گلزنان خارجی خوب این تیم هستند.

در رده پنجم بهترین گلزنان خارجی استقلال، یک ازبک نام آشنا ایستاده که تنها یک فصل برای آنها بازی کرد و در این یک فصل ۴۰ بار با پیراهن این تیم در لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی به میدان رفت و در این ۴۰ بازی ۶ بار گلزنی کرد.

سرور جباروف که خیلی‌ها او را یکی از بهترین بازیکنان خارجی همه تاریخ فوتبال ایران می‌دانند، با ۶ گل زده پنجمین گلزن برتر خارجی آبیها است و شیخ دیاباته که اولین فصل حضورش در این تیم را می‌گذراند، با ۵ گل پشت سر جباروف قرار دارد.

دیاباته با یک گل دیگر به جباروف می‌رسد و اگر همین روند را ادامه دهد این شانس را دارد که در پایان فصل در بین ۲ یا ۳ گلزن برتر خارجی آبیها قرار بگیرد.

دیاباته در حالی ۵ گل برای استقلال به ثمر رسانده که تنها ۹ بازی انجام داده و در ۴ بازی از این ۹ بازی، کمتر از ۳۰ دقیقه در میدان حضور داشته است. جمع دقایق بازی وی ۵۲۷ دقیقه است تا این مهاجم بلند قامت به ازای هر ۱۰۵ دقیقه بازی یک گل زده باشد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین