کد خبر: ۲۱۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور از تهیه و ابلاغ آیین‌نامه انضباطی دهیاری‌ها به استانداران در پی اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها از سوی هیئت وزیران خبر داد و گفت: به موجب این آیین نامه و در راستای قانون کار، کمیته انضباط کار برای دهیاری ها تشکیل می‌شود.
ناطقان: سعیدرضا جندقیان ضمن اعلام این خبر افزود: آیین‌نامه‌انضباطی دهیاری با توجه به اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور در شهریور ماه سال جاری از سوی هیئت وزیران و با توجه به ماده 9 آیین‌نامه موصوف، که تصریح می‌دارد "به تخلفات دهیاران بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات اداری و به تخلفات کارکنان دهیاری بر اساس قانون کار رسیدگی می‌شود" توسط معاونت امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تهیه شد.

وی افزود: آیین‌نامه انضباطی دهیاری‌ها، به‌منظور برقراری انضباط اداری، افزایش کارآیی و بهبود کمی و کیفی عملکرد نهاد دهیاری و انتظام‌بخشی به فرآیند رسیدگی به تخلفات کارکنان دهیاری‌ها، به استناد تبصره 2 ماده 27 قانون کار، مشتمل بر 5 فصل و 37 ماده تهیه و پس از هماهنگی و تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.

وی در ادامه اظهار کرد: براساس مفاد این آیین‌نامه، کلیه کارکنان دهیاری‌ها که مشمول قانون کار می‌باشند، مشمول این آیین‌نامه بوده و هرگونه کوتاهی در انجام وظایف محوله که باعث بروز اختلال و بی‌نظمی در امور دهیاری شود، قابل پیگیری و رسیدگی در کمیته انضباط کار که در سطح استان تشکیل می‌شود، خواهد بود.

جندقیان اضافه کرد: کمیته انضباط کار متشکل از نمایندگان کارفرمایان، نمایندگان کارکنان دهیاری و نماینده سرپرستان بوده و نمایندگان منتخب سرپرستان و کارکنان دهیاری می‌بایست دارای حداقل مدرک تحصیلی لیسانس و 3 سال سابقه کار باشند.

وی ادامه داد: اعضای کمیته انضباط کار برای 2 سال انتخاب می‌شوند و احکام آنان از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری صادر می‌شود.

جندقیان افزود: در آیین‌نامه انضباطی، تنبیهات به فراخور تخلفات، به چهار طبقه تقسیم و مراتبِ تخلف نیز در تعیین تنبیهات، مؤثر می‌باشد،

وی تمامی تصمیمات کمیته انضباط کار در مراجع حل اختلاف کار را قابل اعتراض خواند و عنوان کرد: در صورت هرگونه خودداری یا ممانعت از ابلاغ یا اجرای تصمیمات کمیته انضباط کار، با متخلفان برخورد خواهد شد.

 معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین اعلام کرد: طبق مفاد آیین‌نامه انضباطی دهیاری‌ها، دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری مجری این آیین‌نامه و معاونت‌های هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها ناظر بر اجرای آن می‌باشند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، جندقیان در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن مفاد این آیین‌نامه در سراسر کشور، شاهد نظام‌مند شدن رسیدگی به تخلفات احتمالی دهیاری‌ها و افزایش سطح کارآیی این نهاد خدمتگزار در سطح روستاهای کشور باشیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین