کد خبر: ۲۱۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
کنترل معاینه فنی در ۶۰ نقطه شهر تهرانرئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا: تمرکز ما روی وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی است.
ناطقان: سرهنگ محمد باقر سلیمی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفتگو گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمرکز خود را روی وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی به ویژه کامیون‌ها و خودرو‌های دیزلی گذاشته است و کنترل‌های مربوطه را اعمال می‌کند.

وی از موتورسواران، که تاثیر قابل توجهی در آلودگی هوا دارند، درخواست کرد کمتر از این وسیله استفاده کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا تأکید کرد: شهروندان نیز سفر‌های درون شهری خود را با وسایل نقلیه عمومی انجام دهند تا شاهد کاهش خودرو‌های تک سرنشین در شهر باشیم.

سرهنگ سلیمی گفت: معمولاً فقط در فصل پاییز و زمستان به موضوع آلودگی هوا پرداخته می‌شود و با کاهش آلودگی تقریباً تا سال بعد به فراموشی سپرده می‌شود، اما کلید حل این مشکل بزرگ در مدیریت تقاضای سفر است ما باید سطح سفر‌ها را کاهش و حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم.

وی همچنین استانداردسازی خودرو‌ها و توزیع سوخت استاندارد را از راهکار‌های حل مشکل آلودگی هوای تهران مطرح کرد و افزود: افزایش کیفیت سوخت، توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل پاک و حذف سفر‌های زائد با استفاده از بستر فضای مجازی ضروری و البته نیازمند عزم جدی و ملی و تلاش همه دستگاه هاست.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا نقش دولت و بودجه ریزی و ایجاد توسعه متوازن را در حمل و نقل شهری در کاهش آلودگی هوا و اصلاح زیرساخت‌ها مهم برشمرد و گفت: فرهنگ سازی در کنار اطلاع رسانی و آموزشی نیز در این حوزه به شدت ضروری و لازم است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین