کد خبر: ۲۱۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
هیئت حشد شعبی عراق:
در بیانیه حشد شعبی عراق آمده است، از مهم‌ترین مناطقی که داعش به آنها حمله کرده، استان دیالی است که روز یکشنبه صحنه درگیری میان حشد شعبی و تروریست‌های داعش بود. این گروه تروریستی تلاش داشت به شهر نفوذ کرده و به لحاظ نظامی آن را براندازد که در جریان این درگیری‌ها شش تن از نیروهای حشد شعبی کشته و ۱۷ تن دیگر زخمی شدند.
ناطقان: به نقل از روسیاالیوم، این هیئت به دنبال کشته شدن شش تن از نیروهای خود و زخمی شدن ۱۷ تن دیگر از جمله فرمانده تیپ ۲۰ در جریان درگیری‌ها با داعش در استان دیالی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: از چند روز پیش تعدادی از مناطق عراق که از کنترل داعش آزاد شده‌اند، در معرض حملات مکرر این گروه تروریستی قرار گرفته‌اند که تلاش می‌کند از وضعیت نابسامان سیاسی و امنیتی کشور سوءاستفاده کند.

در این بیانیه آمده است، از مهم‌ترین مناطقی که داعش به آنها حمله کرده، استان دیالی است که روز یکشنبه صحنه درگیری میان حشد شعبی و تروریست‌های داعش بود. این گروه تروریستی تلاش داشت به شهر نفوذ کرده و به لحاظ نظامی آن را براندازد که در جریان این درگیری‌ها شش تن از نیروهای حشد شعبی کشته و ۱۷ تن دیگر زخمی شدند.

براساس این بیانیه، بیشترین بار این درگیری بر دوش تیپ ۲۰ حشد شعبی بود و احمد التمیمی، فرمانده این تیپ هم در این درگیری‌ها جراحت شدیدی برداشته و تیپ چهار این هیئت نیز برای پشتیبانی مشارکت داشت.

در این بیانیه آمده است، شهدای حشد شعبی از ساکنان استان‌های ذی‌قار، بابل و بصره هستند و نیروهای این هیئت تلفات و خسارت‌های سنگین بر دشمن وارد و آن را کاملا نابود کردند.

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است، در حال حاضر استان دیالی تحت کنترل نیروهای حشد شعبی است و این نیروها همچنان در مناطق عملیات برای حفاظت از آن مستقر هستند.

در پایان این بیانیه، هیئت حشد شعبی نسبت به تحرکات داعش در استان‌های موصل، صلاح‌الدین، الانبار، دیالی، کرکوک و اطراف بغداد هشدار داد و اعلام کرد داعش تلاش دارد مجددا بر برخی از روستاها و شهرهایی که پیش از این کنترل داشت، بازپس بگیرد.

در همین راستا، یک منبع امنیتی روز یکشنبه از کشته شدن دو تن از نیروهای حشد شعبی و زخمی شدن سه تن دیگر در اثر انفجار بمبی توسط داعش در دیالی خبر داده بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین