کد خبر: ۲۱۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از رکوردشکنی کشف موادمخدر در بازه هشت ماه از گذشته از سال جاری خبر داد.
ناطقان: اسکندر مؤمنی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در سالن شهیدان شکاری ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز کشور مرهون از جان‌گذشتگی، ایثار و رشادتهای شهیدان، جانبازان و دلاورمردان بسیجی است، اظهار کرد: تشکیل بسیج مستضعفان، ناشی از حکمت و تدبیر الهی و هدفش بقا و حفظ تمامیت ارضی کشور و انقلاب اسلامی بود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه اگر بسیج در زمان هشت سال جنگ تحمیلی نبود، سرنوشت کنونی کشور به گونه‌ای دیگر رقم ‌می‌خورد، گفت: از زمان شکل‌گیری بسیج به فرمان حضرت امام (ره) شاهد نقش‌آفرینی بسیج در اکثر صحنه‌های نظام و انقلاب بوده‌ایم که از نمونه‌های آن علاوه بر دوران دفاع مقدس، می‌توان به فتنه اخیر آبان 98 اشاره کرد.

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب و مدعیان حقوق بشر، فردی را که در اروپا و امریکا چاقو به دست بگیرد و چند نفر را بکشد، "تروریسم" می‌نامند اما اگر افرادی در ایران مردم را به رگبار ببندند، اموال عمومی و مردمی را به آتش بکشند، آنها را "مردم مبارز" می‌نامند، از آنها حمایت می‌کنند و وقیحانه می‌گویند حق مردم ایران نیست که اینترنت نداشته باشند، این در حالی است که خودشان همه چیز از حق حیات گرفته تا دارو را تحریم می‌کنند.

مؤمنی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: در اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر که اولویت کوتاه مدت ستاد مبارزه با موادمخدر است، به پیشرفت نسبی رسیده‌ایم و برخی نقاط آلوده کشور را که پاتوق اصلی معتادان بود، پاک‌سازی کردیم که البته این آغاز راه است و مستمراً ادامه خواهد داشت.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه در حوزه مقابله با عرضه نیز اقدامات خوبی تاکنون انجام شده اما کافی نیست، متذکر شد: بالاترین میزان کشفیات موادمخدر در قبل و بعد از انقلاب در هشت ماهه هر سال، مربوط به سال‌جاری است.

مؤمنی افزود: بخش عمده کشفیات موادمخدر مربوط به شرق و حاشیه شرق کشور و 70 درصد کشفیات نیز به صورت اطلاعاتی است و تعداد شهدای مبارزه با مواد مخدر نیز، 80 درصد کمتر شده است.

وی بیان کرد: بر اساس آمار سازمان ملل، کشت مواد مخدر در سال گذشته کمی کمتر شده است یعنی کشفیات افزایش و تولیدات نسبت به سال 2017، کمی کاهش یافته است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر عنوان کرد: درباره ماده مخدر شیشه، با ورود پیش‌سازها به افغانستان شاهد افزایش ایجاد کارگاه‌ها و لابراتوارهای تولید موادمخدر صنعتی بودیم که تولید آن 6 تا هفت برابر شده که باید تمام بخشها تلاش کنند تا با اثرگذاری و حساس کردن آن در مجمع مرتبط بین‌المللی، این شاخص را کاهش دهیم.

مؤمنی ادامه داد: در حوزه رسانه نیز برنامه‌های دیداری و شنیداری ارتقا یافته و امروز ستاد مبارزه با موادمخدر دارای یک برنامه ثابت در تلویزیون به نام "یاریگران" است و به هدفش که تبدیل شدن پیشگیری از اعتیاد به گفتمان مسلط در جامعه است، پیش رفته است.

وی تأکید کرد: باید مخاطب را شناخت و بر اساس ذائقه مخاطب برنامه ساخت و همچنین از ظرفیت تمام رسانه‌های در حوزه پیشگیری از اعتیاد استفاده کرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه پژوهشهای حوزه مبارزه با موادمخدر باید کاربردی باشند تا دست‌اندرکاران، مجریان و متولیان از آن استفاده کنند، اولویت پایدار ستاد مبارزه با مواد مخدر را پیشگیری نامید و گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد و اجرای طرح "یاریگران زندگی" اقدامات خوبی در حال انجام است تا از اعتیاد افراد سالم جامعه پیشگیری شود، چرا که اعتیاد یک نفر، فقط خودش را درگیر نمی‌کند بلکه خانواده‌اش را هم درگیر مشکلات و هزینه‌های آن می‌کند.

به گفته مؤمنی، 66 درصد مردم اعلام آمادگی کرده‌اند که تمایل دارند در حوزه پیشگیری از اعتیاد همکاری کنند لذا همدلی و یکپارچگی در این زمینه بسیار مهم و حائز اهمیت است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: رکورد ، کشف ، مواد مخدر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین