کد خبر: ۲۱۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم‌اکنون میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط سالم است اما به‌تدریج با کاهش سرعت باد و کاهش ناپایداری جوی که با کاهش ابرناکی نیز همراه است، همزمان با اوج ترافیک شبانگاهی پیش‌بینی می‌شود شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت برقرار شود.
ناطقان: پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که در صبحگاه امروز (۱۲ آذرماه) با روند افزایشی سرعت باد از نیمه شب گذشته به همراه بارش باران، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شده است و با وجود آغاز تردد خودروها، کیفیت هوای پایتخت در وضعیت مطلوب قرار گرفته است.

در ساعات بعدازظهر نیز وزش باد مؤثر همراه با بارش‌های پراکنده و کاهش دما، سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد. به‌تدریج با کاهش سرعت باد و کاهش ناپایداری جوی که با کاهش ابرناکی نیز همراه است، همزمان با اوج ترافیک شبانگاهی، غلظت ذرات معلق مجدداً افزایش پیدا می‌کند و پیش‌بینی می‌شود شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت برقرار شود.

تداوم شرایط جوی نسبتاً آرام همراه با انباشت آلاینده‌ها تا صبح فردا (۱۳ آذرماه) سبب می‌شود با آغاز تردد خودروها بر غلظت ذرات معلق افزوده شود و برقراری شرایط نامطلوب در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با افزایش نسبی سرعت باد در ظهر چهارشنبه تا حدی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. بااین‌حال در اواخر وقت چهارشنبه نیز به دلیل کاهش سرعت باد و افزایش حجم ترافیک در مناطق پرتردد، پیش‌بینی می‌شود که با تجمع ذرات معلق، کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۳ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این شاخص هم‌اکنون ۹۳ و هوا در شرایط سالم است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین