کد خبر: ۲۱۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷
مصرف مایعات در روند بهبود بیماری نقش دارد زیرا به دفع مواد زائد از بدن کمک می کند. از این رو، تامین آب مورد نیاز بدن می تواند به تسکین تب کمک کند.
ناطقان: عبور دمای بدن از مرز 98.6 درجه فارنهایت (37 درجه سلسیوس) به عنوان تب در نظر گرفته می شود. با این وجود، دمای بدن به طور کلی بین 97.5 تا 99.5 درجه فارنهایت (36 تا 37.5 درجه سلسیوس) در نوسان است. دمای بدن به دلایل مختلفی از جمله وضعیت سیستم ایمنی، زمان، محیط، نوع پوشش و سن می تواند تغییر کند.

به نقل از "مدیکال دیلی"، دمای 101 درجه فارنهایت (38 درجه سلسیوس) چندان جدی در نظر گرفته نمی شود و بی نیاز از مراجعه به پزشک می توان با برخی اقدامات احتیاطی به آن رسیدگی کرد. تب معمولا در نتیجه یک عفونت زمینه ای شکل می گیرد. از علائم تب می توان به گرمای بدن، تعریق زیاد و احساس تشنگی اشاره کرد.

در صورت ابتلا به عفونت، فرد می تواند با علائم دیگری از جمله گلو درد، ناراحتی معده و گوش درد مواجه شود. زمانی که فرد تب دارد، حتی اگر میزان آن یک درجه است، کاهش دمای بدن بهتر است به صورت تدریجی و نه یکباره صورت بگیرد.

برای تسکین تب می توانید موارد زیر را مد نظر قرار دهید:
آبرسانی

مصرف مایعات در روند بهبود بیماری نقش دارد زیرا به دفع مواد زائد از بدن کمک می کند. از این رو، تامین آب مورد نیاز بدن می تواند به تسکین تب کمک کند. کارشناسان مصرف آب ساده یا آبمیوه های رقیق شده را برای کودکان توصیه می کنند زیرا قند زیاد می تواند به رشد و تکثیر باکتری ها کمک کند. بر همین اساس، فردی که تب دارد باید از مصرف نوشیدنی های شیرین پرهیز کند. آب نارگیل یکی دیگر از گزینه های مفیدی است که می توان مد نظر قرار داد زیرا حاوی الکترولیت ها است. چای های گیاهی نیز گزینه ای خوبی برای مقابله با تب هستند.
خواب

استراحت به فعال شدن هورمون هایی کمک می کند که در بازسازی بافت های بدن نقش داشته و ایمنی بدن را تقویت می کنند. هفت تا نه ساعت خواب خوب شبانه می تواند به بدن در تولید گلبول های سفید کمک کند که برای مبارزه با عوامل بیماری‌زا به آنها نیاز دارد.
حمام آب گرم

حمام آب سرد یا یخ می تواند تب را تشدید کند. در مقابل، افزودن مقداری نمک فرنگی اصل و روغن های اساسی به آب ولرم وان می تواند به آرامش عضلات و تسکین درد بدن کمک کند.
پوشیدن لباس های سبک

خوابیدن زیر پتوهای سنگین در شرایطی که فرد لباس های گرم به تن دارد، تنها گرمای تب را حفظ کرده و آن را تشدید می کند. استفاده از پتوها و لباس های سبک در دمای اتاق گزینه های مفیدتری برای تسکین تب هستند.
مصرف پروبیوتیک ها

از آنجایی که بخش قابل توجهی از سیستم ایمنی بدن در روده قرار دارد، مصرف پروبیوتیک ها می تواند عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کرده و به بدن در مبارزه با عفونت ها کمک کند.
مصرف غذاهای ساده

در زمان ابتلا به بیماری و هنگامی که فرد تب دارد، پرهیز از نوشیدنی ها و غذاهای فرآوری شده و شیرین و مصرف غذاهای ساده توصیه شده است که می تواند به کاهش التهاب، بهبود بی اشتهایی و توقف استفراغ، در صورتی که بیمار با این شرایط مواجه باشد، کمک کند.
برچسب ها: تب ، کاهش ، بیماری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین