کد خبر: ۲۱۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق اعلام کرد از آغاز اعتراضات عراق بیش از ۴۰۰ تن کشته و بیش از ۱۹ هزار تن زخمی شده‌اند.
ناطقان: به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق در جلسه شورای امنیت گفت: از آغاز اعتراضات عراق بیش از ۴۰۰ تن کشته و بیش از ۱۹ هزار تن زخمی شده‌اند. هیچ توجیهی برای کشتن و زخمی کردن تظاهرکنندگانی که به صورت مسالمت‌آمیز خواسته‌هایشان را مطرح می‌کنند وجود ندارد. معترضان برای رساندن صدایشان به گوش مسؤولان بهای سنگینی می‌پردازند.

وی گفت: بازداشت‌ها، ربودن افراد، تهدید کردن و ترساندن همچنان ادامه دارند. ما خواهان تضمین حقوق اصلی شهروندان از جمله حق برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز و حق آزادی بیان هستیم و تأکید می‌کنیم که باید تمامی کسانی که به نقض این حقوق می‌پردازند، مجازات شوند.

اعتراضات در عراق از اوایل اکتبر آغاز شده و معترضان خواهان استعفای دولت و اتخاذ اقداماتی برای مبارزه با فساد و بیکاری و بهبود اوضاع اقتصادی هستند.

به دنبال این اعتراضات عادل عبدالمهدی از سمت نخست‌وزیری استعفا کرد اما معترضان خواهان استعفای رئیس‌جمهوری و رئیس پارلمان نیز هستند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین