کد خبر: ۲۱۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید به دلیل اهمیت موضوع ایران برای تل‌آویو، به پرتغال می‌رود تا با وزیر خارجه آمریکا در این باره صحبت کند.
ناطقان: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر ژریم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) گفت که برای صحبت درباره ایران، پیمان نظامی با آمریکا و به رسمیت شناخته‌شدن تسلط تل‌آویو بر کرانه باختری از سوی واشنگتن، با «مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده صحبت می‌کند.

نتانیاهو طی گفت‌وگو با خبرنگاران در فرودگاه پیش از سفر به پرتغال، گفت روز یک‌شنبه با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران تلفنی گفت‌وگو کرده است و به دلیل اهمیت موضوع ایران برای تل‌آویو است که گفت‌وگوها در این موضوع را با پامپئو هم ادامه خواهد داد.

به نوشته خبرنگار روزنامه «جروزالم پست»، وی در ادامه ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: «ما شاهد آن هستیم که ایران می‌خواهد به سمت تولید بمب‌های اتمی و توسعه موشک‌های بالستیک حرکت کند... راه مقابله با آن نیز فشار بیشتر است».

نتانیاهو سپس به انتقاد از رویکرد اتحادیه اروپا در قبال توافق هسته‌ای ایران و تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه تهران پرداخت: «من علیه شش کشور اروپایی - که به جای حمایت از تحریم‌های آمریکا، سعی در تقلیل اثر آن داشتند - صحبت می‌کنم».

وی همچنین درباره مذاکرات برای تشکیل کابینه ائتلافی اسرائیل نیز گفت: «هنوز آماده [مذاکره برای تشکیل] کابینه فراگیر هستم اما یائیر لاپید (عضو حزب آبی‌وسفید) در حال تخریب این اقدامات است. آنها (آبی‌وسفید) حتی یک ذره هم پیش نمی‌آیند»

نتانیاهو با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به یک کابینه فراگیر نیاز دارد نه انتخابات جدید، افزود: «ام اگر به انتخابات سوم کشیده شویم، ما (حزب لیکود) پیروز خواهیم شد».

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین