کد خبر: ۲۱۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
فدراسیون فوتبال که در ماه‌های اخیر بیشتر «فدراسیون سکوت» بوده و زیر بار فشار «انتقادات به حق» نتوانسته از خودش دفاع کند، در حال تدارک برای یک استقبال دیگر از سرمربی جدید است!
ناطقان: حوالی ساعت ۴ صبح هفتم خردادماه که جمعی از مسئولان و نمایندگان فدراسیون فوتبال ذوق زده وارد سی آی پی فرودگاه امام خمینی تهران می‌شدند تا با دسته های گل از سرمربی جدید تیم ملی استقبال کنند احتمالا هیچ کدام تصور نمی کردند این استقبال بامدادی با بدرقه ای پاییزی به یکی از خاطرات تلخ تاریخ فوتبال ایران مبدل شود.

درست در همان روز و فاصله چند متر با درب ورودی سی آی پی فرودگاه عده ای از خبرنگاران و نمایندگان رسانه های گروهی پشت زنجیرهای حراست فرودگاه ایستاده بودند که ادعا می کردند مسئولان فدراسیون بر ضرورت عدم ورود خبرنگاران به محوطه سی آی پی تاکید کرده اند.

ویلموتس از همان فاصله دور وارد ایران شد و هیچ خبرنگاری را در آن ساعات ندید، اما مستقبلینش برای سوار شدن به ماشین آخرین مدل استقبال از یکدیگر پیشی می گرفتند و ذوق زده همراه با برگ برنده جدید فدراسیون فوتبال به سمت تهران حرکت کردند.

در آن بامداد هفتم خرداد اجازه داده نشد خبرنگاران قدمی پیش بگذارند و بپرسند این آقا چگونه آمده؟ چطور انتخاب شده؟ قراردادش چه شرایطی دارد و چه تضمینی برای موفقیتش وجود دارد؟ چه کسی تضمین می کند که با او هم مثل کی‌روش تعامل نشود آنگونه که هر وقت خواست برود و هر زمانی مایل بود بازگردد.

حتی در روز رونمایی از تحفه بلژیکی، فدراسیون فوتبالی ها هم آمدند، سخنرانی کردند و رفتند تا امروز که اخبار غیررسمی از قطع همکاری حکایت می کند. کسی نتوانست گروهی و یا اختصاصی از جانب رسانه ها با ویلموتس گفت و گو کند، سوالی بپرسد یا حتی در خصوص نحوه انعقاد یا شروط قرارداد و سایر موضوعات مسئولین فدراسیون فوتبال را به چالش بکشد.

حالا و با دو شکست تلخ در مرحله مقدماتی جام جهانی بهترین راه حل این است که صورت مسئله پاک شود. همه چیز به فراموشی سپرده شود و آماده برای استقبال از گزینه بعدی. اینکه سرمربی بعدی تیم ملی برانکو باشد یا هر شخص و گزینه دیگری بحث بعدی است.

اما پیش از آمدن سرمربی جدید بهتر نیست از خودمان، مسئولین فدراسیون فوتبال و تصمیم سازان این اشتباه تاریخی بپرسیم چه فرد یا افرادی ویلموتس را انتخاب کردند؟

از کدام کارشناس و پیشکسوت در این خصوص نظری خواسته شد و چه شخص یا اشخاصی قرار است سرمربی بعدی را انتخاب کنند با توجه به کدام شاخصه و معیار و اینکه چه تضمینی وجود دارد که این بار تکرار یک انتخاب نادرست ۲ میلیون دلار دیگر به فوتبال و اقتصاد کشور لطمه وارد نخواهد کرد؟!

حافظه کوتاه مدت رسانه ها یا اهالی فوتبال و کارشناسان آنقدر ضعیف نشده که همه اتفاقات چند ماه اخیر را به همین راحتی فراموش کنیم و تنها تماشاگر نمایشی باشیم که در آن هیچ نقشی به اهالی رسانه ، پیشکسوتان و کارشناسان سپرده نمی شود.

حالا پیش این انتخابی دیگر یا شاید اشتباهی دیگر وقت پرسیدن از سوال های بی جوابی است که فدراسیون فوتبال همچنان پاسخی به آن نمی دهد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین