کد خبر: ۲۱۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
اگزما یک بیماری شایع پوستی است که باعث خارش ناراحت‌کننده‌ای می‌شود.
ناطقان: اگزما جزو آن دسته از بیماری‌هایی است که حتی پس از موفقیت‌آمیز بودن درمان، همچنان نیازمند کنترل و آزمایش‌های گوناگون است.
اگزما یک بیماری شایع پوستی است که باعث خارش ناراحت‌کننده‌ای می‌شود.

برای شناسایی بیماری اگزما هیچ آزمایشی نیاز نیست، پزشک شما با معاینه پوست و بررسی تاریخچه پزشکی شما احتمالاً این بیماری را تشخیص خواهد داد.

اگزما از نوع بیماری‌هایی است که می‌تواند ماندگار باشد و باید برای کنترل آن در بازه‌های زمانی متفاوت آزمایش‌های گوناگونی را انجام دهید حتی اگر درمان آن موفقیت‌آمیز بوده باشد.

در صورتی‌که مرطوب کردن منظم پوست در درمان بیماری شما مؤثر نباشد پزشک یکی از درمان‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کند:

کرم‌های ضدخارش

پزشک شما ممکن است برای کنترل خارش و ترمیم پوست شما پماد‌های کورتیکواستروئیدی را برای شما تجویز کند. به این موضوع توجه داشته باشید که استفاده بی‌رویه آن می‌تواند باعث عوارض جانبی همچون نازک شدن پوست می‌شود.

دارو‌های ضدعفونت

در صورتی‌که پوست شما دچار عفونت‌های باکتریایی شده باشد احتمالاً پزشک کرم‌های آنتی‌بیوتیک را برای شما تجویز خواهد کرد البته ممکن است در چنین مواردی به تشخیص پزشک آنتی‌بیوتیک خوراکی نیز پیشنهاد شود.

دارو‌های خوراکی ضدالتهاب

در موارد تشدید التهابات ممکن است پزشک کورتیکواستروئید‌های خوراکی را تجویز کند، ولی مصرف این دارو به‌دلیل عوارض جانبی زیاد در طولانی‌مدت قابل استفاده نیست.

علاوه بر روش‌های دارویی از درمان‌های غیردارویی شامل موارد زیر است:

پانسمان مرطوب

در زمان اگزمای شدید قسمت آسیب‌دیده را با کورتیکواستروئید‌های موضعی و باند‌های خیس می‌پوشانند. گاه به‌دلیل ضایعات گسترده این عمل توسط پزشک و در بیمارستان انجام می‌شود.

نوردرمانی

این روش برای درمان آن دسته از بیمارانی استفاده می‌شود که درمان‌های موضعی برای آن‌ها جواب نمی‌دهد. ساده‌ترین شکل نوردرمانی شامل قرار دادن پوست در برابر میزان کنترل شده‌ای از نور طبیعی خورشید است.
برچسب ها: درمان ، اگزما ، خارش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین