کد خبر: ۲۱۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی که هر روز موضع خود برای تشکیل کابینه را تغییر می‌دهد، گفت از ائتلاف با احزاب چپ و راست قطع امید کرده و راه حل برگزاری انتخابات است.
ناطقان: «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل بیتُنا» که طی روزهای اخیر اظهارات متناقضی درباره پیوستن یا نپیوستن به دو حزب اصلی رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه می‌گوید، امروز (چهارشنبه) گفت باید سومین انتخابات در سال جاری برگزار شود.

لیبرمن، که روز گذشته در حمایت از نخست‌وزیری چرخشی «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود به تهدید «بنی گانتز» رهبر حزب آبی‌وسفید روی آورده بود، اما امروز در یک مصاحبه رادیویی گفت که از هر گونه تشکیل کابینه با دو حزب مذکور کاملا قطع امید کرده و زمان انتخابات است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهد عضوی از کابینه اقلیت (چه راست و چه چپ) باشد، توضیح داد: «زیرا ترکیب تصمیمات مهم نظامی و اقتصادی با یک کابینه اقلیت، می‌تواند شکاف بزرگ و دو قطبی در افکار عمومی ایجاد کند».

رهبر حزب «اسرائیل بیتُنا» در این مصاحبه اظهار داشت به دلیل اینکه لیکود و آبی‌وسفید هیچکدام راضی به ائتلاف نیستند، انتخابات سوم در یک سال اخیر برگزار خواهد شد.

این در حالی است که به نوشته هاآرتص، لیبرمن روز گذشته حزب گانتز را تهدید کرد که اگر در توافق نخست‌وزیری چرخشی، به نتانیاهو اجازه ندهند ابتدا نخست‌وزیر باشند، با لیکود ائتلاف می‌کند. (جزئیات بیشتر)

مشکل اصلی بحران سیاسی رژیم صهیونیستی که اکنون فقط یک هفته با پایان مهلت تشکیل کابینه و کشیده شدن به ورطه سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی فاصله دارد، عدم ائتلاف حزب لیبرمن (که از سوی تقریبا تمام کارشناسان سیاسی رژیم صهیونیستی به عنوان مهره تعیین‌کننده در تشکیل کابینه ائتلافی لقب گرفته) با هیچکدام از احزاب نتانیاهو و گانتز است.

بامداد سه‌شنبه بود که کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام کرد در صورت عدم تشکیل کابینه این رژیم تا وقت مقرر، انتخابات سراسری جدید در فلسطین اشغالی در تاریخ بیست‌وپنجم فوریه 2020 (ششم اسفند 1398)‌ برگزار می‌شود.

نتانیاهو و گانتز هر دو نتوانستند بعد از انتخابات شهریور ماه، در فرصت‌های چهار هفته‌ای که داشتند، کابینه‌ای فراگیر تشکیل دهند به همین دلیل رئیس رژیم صهیونیستی در تاریخ سی‌ام آبان، 120 نماینده پارلمان را موظف کرد تا طی بیست‌ویک روز فردی را پیدا کنند که بتواند کابینه ائتلاف حداکثری تشکیل دهد.

احتمال کشیده شدن رژیم صهیونیستی به سومین انتخابات در سال جاری در حالی است که نظرسنجی‌های جدیدی که در فلسطین اشغالی برگزار شده، نشان می‌دهد انتخابات سراسری مجدد هم نمی‌تواند بحران و بن‌بست سیاسی کنونی در رژیم صهیونیستی را حل کند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین