کد خبر: ۲۱۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
سس گوجه‌فرنگی را می‌توانید به راحتی در خانه تهیه کنید و از آن لذت ببرید.
ناطقان: سس گوجه‌فرنگی از آن چاشنی‌هایی است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و پیوندی که با غذا‌های فست‌فودی دارد، جدانشدنی است.

به همین دلیل هم هست که علاقه زیادی به این سس وجود دارد؛ اما به هرحال هر محصول کارخانه‌ای به دلیل افزودنی‌هایش ضرر‌هایی هم دارد. چه بهتر که وقتی از یک محصول خوراکی زیاد استفاده می‌کنیم، خودمان در خانه آن را تهیه کنیم. سس گوجه‌فرنگی را هم می‌توانید به راحتی در خانه تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم:
روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی: ۱۰ عدد
سرکه سفید یا بالزلمیک: ۳ قاشق غذاخوری
سیر: ۶ حبه
نمک و فلفل سیاه: به میزان دلخواه
فلفل سفید و انواع ادویه‌های دلخواه: به میزان دلخواه

طرز تهیه سس گوجه‌فرنگی؛ خانگی و لذیذ

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. برای تهیه سس گوجه فرنگی در منزل لازم است ابتدا گوجه فرنگی‌ها را از سمت پایین به صورت به شکل + برش دهید.

۲. سپس داخل قابلمه‌ای مناسب مقداری آب بریزید و بعد از این که آب به دمای جوش رسید گوجه‌ها را در درون قابلمه به مدت ۵ دقیقه قرار دهید.

۳. بعد از مدت زمان ذکر شده گوجه‌ها را از درون قابلمه بیرون آورید و بعد از این که گوجه‌ها خنک شدند پوست آن‌ها را بگیرید.

۴. سپس گوجه فرنگی‌ها را به ۴ قسمت تقسیم کنید و به همراه ۴ حبه سیر آن‌ها را در درون قابلمه بریزید و سپس قابلمه را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی گاز با حرارت پایین قرار دهید و در قابلمه را ببندید.

۵. بعد از ۱۵ دقیقه گوجه فرنگی‌ها را از قابلمه به صافی مناسبی بریزید و با کمک پشت قاشق گوجه‌ها را فشار دهید تا آب آن‌ها خارج شود.

۶. سپس آب گوجه فرنگی صاف شده را داخل قابلمه تمیزی بریزید و دوباره قابلمه را بر روی گاز با حرارت ملایم قرار دهید. می‌توانید دو حبه سیر نیز به آب گوجه‌ها اضافه کنید تا سس کچاپ شما عطر و طعم بهتری داشته باشد.

۷. بعد از چند دقیقه روغن زیتون و سرکه و فلفل سایه و نمک و هر نوع ادویه دلخواهی را به سس اضافه کنید.

۸. بعد از این که سس به غلظت مناسبی رسید آن را از روی شعله گاز بردارید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین