کد خبر: ۲۱۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
متخصص زنان زایمان گفت: روش‌های بی درد زایمان طبیعی وجود دارد تا مادران در زایمان طبیعی دردی را حس نکنند که روش بی حسی نخایی یکی از همین روش‌ها است.
ناطقان: آزاده شعبانی متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه زایمان طبیعی یک فرایند طبیعی و فیزیولوژیک است ، اظهار کرد: اگر این نوع از زایمان به درستی مدیریت انجام شود می‌تواند خاطره خوشی را برای مادر رقم بزند.

وی با اشاره به عوارض سزارین افزود:سزارین نوعی عمل جراحی است که خطر‌ها و عوارض یک عمل جراحی را در پی دارد از طرفی باید توجه داشت که میزان خون ریزی مادر در عمل سزارین دو برابر زایمان طبیعی خواهد بود.

زایمان طبیعی و سزارین

این متخصص زنان و زایمان در ادامه گفت: یکی دیگر از عوارض سزارین، مراقبت از زخم محل سزارین پس از عمل جراحی آن هم بعد از زایمان است که اگر به درستی صورت نگیرد موجب عفونت در محل زخم خواهد شد.

وی با بیان اینکه مادران باردار بعد از زایمان طبیعی به سرعت می‌توانند زندگی عادی خود را از سر بگیرند، ادامه داد: راه رفتن مادران باردار و وضیعت جسمی آن‌ها بعد از زایمان طبیعی در کم‌ترین زمان بهبود پیدا می‌کند اما در عمل جراحی سزارین ۲ تا ۶ هفته زمان می‌برد تا وضعیت مادر باردار طبیعی و خوب شود.

شعبانی با اشاره به اینکه ترس از درد زایمان طبیعی یکی از عوامل گرایش مادران به عمل جراحی سزارین است، افزود: روش‌های بی درد زایمان طبیعی نیز وجود دارد تا مادران در زایمان طبیعی دردی را حس نکنند که روش بی حسی نخایی یکی از همین روش‌ها است.

وی ادامه داد: گاز‌های استنشاقی، رایحه درمانی، تب سوزنی از دیگر روش‌های کاهش دنده درد در زایمان‌های طبیعی است و همه این روش‌ها به صورت رایگان برای مادران باردار در بیمارستان های دولتی استفاده می‌شود.

وی افزود: در برخی مواقع مانند جفت‌های سر راهی باید روی مادر باردار عمل جراحی سزارین انجام شود و مادران باردار برای آگاهی بیشتر از نوع زایمان‌ها و خطرات آن می‌توانند از کلاس‌های پیش از بارداری بهره‌مند شوند.
برچسب ها: خطرات ، مرگبار ، سزارین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین