کد خبر: ۲۱۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
چهارآیین گفت: هم‌اکنون متوسط قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.
ناطقان: برومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ نسبت به ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۴۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

او افزود: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ تا ۱۰ روز آینده نوسان چندانی در بازار نداشته باشد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از افت قیمت جوجه یک روزه در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون قیمت هر قطعه جوجه یک روزه به ۲ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار تقلیل یافته است و همواره پیش‌بینی می‌شود که طی هفته آینده به نرخ مصوب دولتی خود برسد.

چهارآیین کاهش استقبال مرغداران در جوجه ریزی واحد‌های مرغداری را عامل اصلی افت قیمت جوجه در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش جوجه ریزی عرضه مرغ در ماه آتی دچار کمبود خواهد شد که این امر بر افزایش قیمت بی تأثیر نیست.

این مقام مسئول درباره آخرین تحولات بازار نهاده‌های دامی گفت: هم‌اکنون در بحث کنجاله سویا مشکلی وجود ندارد و همواره این نهاده با نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا را ۲ هزار و ۳۵۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون هر کیلو ذرت در بندر امام یک هزار و ۴۵۰ تومان است که در بازار آزاد با نرخ‌های یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۷۵۰ تومان به دست مرغدار می‌رسد.

چهارآیین ادامه داد: در حال حاضر مرغداران در فروش هر کیلو مرغ بدون احتساب گرانی بنزین و تأثیر آن بر افزایش کرایه‌های حمل و نقل یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰ تومان متضرر هستند.
خبری از صادرات رسمی مرغ نیست

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه صادرات رسمی مرغ کماکان تعطیل است، افزود: با توجه به اخذ تعرفه و عوارض بالای صادراتی امکان ورود به بازار‌های هدف وجود ندارد و تا زمانی که مسئولان امر تدابیری برای کاهش عوارض صادراتی نیندیشند نمی‌توان در بازار‌های صادراتی رد پایی باز کرد.

به گفته او: با وجود راه‌های متعدد زمینی با کشور‌های ترکیه، افغانستان و عراق و نبود کنترل کافی بر تمامی مرز‌ها قاچاق مرغ در حال انجام است.

چهارآیین اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه مسئولان دولتی مبنی بر ممنوعیت‌ها و افزایش تعرفه‌ها را یکی دیگر از عوامل قاچاق مرغ برشمرد و گفت: با وجود آن که با ظرفیت خالی واحد‌های مرغداری در تولید روبرو هستیم و می‌توانیم در صورت به کارگیری ظرفیت‌ها صادرات قابل توجهی به بازار‌های هدف داشته باشیم، اما اتخاذ برخی تصمیمات خلق‌الساعه مانع تحقق این امر شده است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ادامه داد: با وجود اینکه نیازی به ورود دولت در بازار رقابتی همچون مرغ نیست، اما مسئولان با ورود به این امر فشار بر حلقه تولید کننده وارد می‌کنند به عنوان مثال در مواقعی که قیمت جوجه یک روزه و سایر نهاده‌ها در بازار افزایش می‌یابد مسئولان ازدیاد تقاضا را عامل اصلی گرانی مطرح می‌کنند در حالیکه با نوسان جزئی مرغ این مکانیزم را نمی‌پذیرند که این امر با واکنش شدید مرغداران روبرو می‌شود.

او در پایان تصریح کرد: با توجه به فروش مرغ کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود که پشتیبانی امور دام حمایت جدی‌ از تولیدکنندگان داشته باشد تا در ماه‌های آتی با چالش کمبود عرضه و نوسان قیمت در بازار روبرو نشویم.
برچسب ها: تحولات ، بازار ، مرغ
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین