کد خبر: ۲۱۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از فوت سه شهروند اردبیلی به علت ابتلا به بیماری آنفلوآنزا پس از بررسی نتایج آزمایش‌های تخصصی خبرداد.
ناطقان: دکتر محمدرضا رضایی‌بنا اظهار کرد: در روزهای اخیر سه نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفولانزا در مناطق مختلف استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۲۰۰ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند، افزود: بیماری آنفلوآنزا حدود یک هفته طول می‌کشد و با علائم شدیدتر از سرماخوردگی همراه بوده و از طریق استراحت کافی، مصرف مایعات فراوان و در موارد حاد از طریق بستری و درمان ضدویروسی قابل کنترل است ولی در صورت اپیدمی می تواند تا ۲۰ درصد از جمعیت را درگیر کند.

وی از شهروندان خواست تا برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری علاوه بر رعایت بهداشت فردی و میزان مراودات حضوری به خصوص در فضاهای سربسته و اجتماعات، با تهیه واکسن آنفلوانزا از داروخانه‌ها، خود را در برابر این بیماری ایمن کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از افراد مبتلا خواست تا با رعایت موازین بهداشتی از جمله شستن مکرر دست‌ها، پرهیز از دست دادن و روبوسی و نیز استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه از درگیر شدن افراد دیگر به این بیماری جلوگیری کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین