کد خبر: ۲۱۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
کاخ سفید ضمن اشاره به این که در روندها و اقدامات آتی استیضاح رئیس جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان مشارکت نخواهد کرد، از دموکرات‌ها خواست تا به تحقیقات خود در مورد استیضاح رئیس جمهور پایان دهند.
ناطقان: به نقل از پایگاه خبری هیل، پت سیپولونه، مشاور کاخ سفید در نامه‌ای به جرالد نادلر، رئیس دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: این یک "سوء‌استفاده از قدرت بی‌ملاحظه" برای دموکرات‌های مجلس نمایندگان خواهد بود که ماده‌های مربوط به استیضاح را تصویب کنند و این اقدام برابر با "ناعادلانه‌ترین، جانبدارانه‌ترین و غیرقانونی‌ترین" تلاش در یک روند استیضاح در تاریخ کشور ما خواهد بود.

کاخ سفید در این نامه به طور صریح اعلام نکرده که در هیچ‌گونه روندها و اقدامات مجلس نمایندگان مشارکت نخواهد کرد اما اشاره کرده که همکاری نخواهد کرد و در عوض تمرکز خود را بر دفاع از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جلسه بررسی بالقوه سنا معطوف خواهد کرد.

پس از انتشار خبر مربوط به این نامه، یکی از مقامات ارشد دولت واشنگتن نیز به پایگاه خبری هیل گفت که کاخ سفید در جلسات آتی در مجلس نمایندگان شرکت نخواهد کرد.

وی افزود: ما هیچ دلیلی برای شرکت در این جلسات نمی‌بینیم؛ چرا که این روند "کاملا ناعادلانه" است. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حال حاضر نتیجه از پیش تعیین شده را اعلام کرده است.آنها به ما امکان احضار هیچ شاهدی را نخواهند داد.

سیپولونه در این نامه یک صفحه‌ای به نادلر نوشت: دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با این "بازی" به اندازه کافی وقت آمریکا را تلف کرده‌اند. این تحقیقات استیضاح "کاملا بی‌پایه و اساس" بوده و متاسفانه دموکرات‌ها در حال حاضر تصمیم خود را برای پرداختن به ماده‌های استیضاح گرفته‌اند.    

وی در ادامه نوشت: شما باید همین الان به این تحقیقات استیضاح پایان دهید و با برگزاری جلسات بیشتر، وقت بیشتری تلف نکنید. تصویب ماده‌های استیضاح یک سوءاستفاده از قدرت بی‌ملاحظه توسط دموکرات‌های مجلس تلقی خواهد شد و این اقدام برابر با "ناعادلانه‌ترین، جانبدارانه ترین و غیرقانونی‌ترین" تلاش در یک روند استیضاح در تاریخ کشور ما خواهد بود.

سیپولونه در پایان، پیام شخص ترامپ به مجلس نمایندگان آمریکا را منعکس کرد که در آن از مجلس نمایندگان خواسته بود تا هرچه سریع‌تر تحقیقات استیضاح را پیش ببرند و آن را به مرحله جلسه بررسی سنا برسانند؛ جایی که ترامپ معتقد است در آن تبرئه خواهد شد.

نادلر هفته گذشته از کاخ سفید خواسته بود تا ششم دسامبر (۱۵ آذرماه) به کمیته قضایی مجلس نمایندگان اطلاع دهد که آیا در جلسات بررسی ماده‌های بالقوه استیضاح ترامپ شرکت می‌کند یا خیر.

این پاسخ کاخ سفید در روز جمعه غیر منتظره نبود. سیپولونه اخیرا اعلام کرده بود که تیم حقوقی ترامپ دعوت برای شرکت در چنین جلسه‌ای را رد خواهند کرد.

نادلر اواخر روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: مردم آمریکا مستحق شنیدن پاسخ‌های ترامپ هستند و در حالی که ترامپ دعوت برای شرکت در حنین جلساتی را رد می‌کند، کاخ سفید نمی‌تواند ادعا کند که این روند "ناعادلانه" است.

وی افزود: ما به رئیس جمهور یک فرصت عادلانه برای طرح سوال از شاهدین و مطرح کردن ادله‌های خود را دادیم تا در مقابل ما این اسناد بسیار زیاد را بررسی کند. پس از گوش دادن به شکایت‌هایش درباره این روند استیضاح، امیدوار بودیم که ترامپ دعوت ما را قبول کند.

نادلر در ادامه گفت: اگر رئیس جمهور هیچ پاسخ "خوب و مناسبی" برای این اتهامات نداشته باشد، آن وقت نمی‌خواهد در مقابل این کمیته حاضر شود. ناکامی رئیس جمهور مانع ما از انجام وظیفه قانونی خطیرمان نخواهد شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین