کد خبر: ۲۱۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
دیپلمات‌های آگاه اعلام کردند، وزیر امور خارجه روسیه قرار است طی چند روز آتی برای نخستین بار از دیدار جنجالی‌اش با رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید در سال ۲۰۱۷ میلادی، به واشنگتن سفر کند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه قرار است در جریان این سفر با مایک پامپئو، همتای آمریکایی خود دیدار کند.

هنوز مشخص نیست که لاوروف در جریان این سفر با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نیز دیدار می‌کند یا خیر. این در حالی است که کاخ سفید نیز هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.

یکی از مقامات آمریکایی گفت: پامپئو و لاوروف در جریان این دیدار درباره جنجالی‌ترین موضوعات میان این دو کشور از جمله اوکراین، سوریه، ونزوئلا و مسائل مربوط به کنترل تسلیحاتی گفت‌وگو خواهند کرد.

یک روز قبل از این نشست ولودیمیر ولنسکی، رییس جمهور اوکراین قرار است در پاریس با ولادیمیر پوتین همتای روس خود دیدار کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه بدون ارائه‌ جزییات اعلام کرد که نشست لاوروف برای ۱۰ دسامبر (۱۹ آذرماه) هماهنگ شده است.

سفر قبلی لاوروف به واشنگتن در سال ۲۰۱۷ میلادی منجر به سیلی از انتقادات شد، چرا که رسانه‌های دولتی روسیه تصاویری را از وی و دیگر مقامات آمریکایی که در حال خندیدن و دست دادن با یکدیگر بودند منتشر کردند، اما خبرنگاران آمریکایی از ورود به این نشست منع شده بودند. بعد از این جنجال مقامات آمریکایی افشا کردند که ترامپ در جریان این دیدار اطلاعات بسیار محرمانه‌ای را در اختیار لاوروف قرار داده که به یک منبع اطلاعاتی مهم درباره داعش مربوط بوده است.

این نشست یک روز پس از آن برگزار شده بود که ترامپ، جیمز کومی، رییس اف بی آی را که رهبری تحقیقات درخصوص ارتباطات کمپین ترامپ با مقامات روس را برعهده داشت، اخراج کرد.

دیپلمات‌های مذکور که خواستند نامشان فاش نشود گفتند احتمالا لاوروف به گفت‌وگوهایی که در ماه می در سوچی داشته ادامه خواهد داد. در آن زمان این دو دیپلمات در خصوص مداخله انتخاباتی به اختلاف رسیده بودند.

با توجه به بی اعتمادی عمیق واشنگتن به مسکو و اختلافات درخصوص چگونگی رسیدگی به مشکلات میان این دو کشور بعید به نظر می‌رسد که روابط میان دو کشور گرم‌تر شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: لاوروف ، واشنگتن ، سفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین