کد خبر: ۲۱۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
سازمان جهانی بهداشت (WHO) با بیان افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان به بیماری سرخک در جهان اعلام کرد: بیش از ۱۴۰ هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
ناطقان: طبق تازه‌ترین برآوردهای سازمان جهانی بهداشت و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا در سال ۲۰۱۸ در نقاط مختلف جهان بیش از ۱۴۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به بیماری سرخک فوت کرده‌اند. این مرگ و میرها به دلیل افزایش ناگهانی موارد ابتلا به سرخک در جهان بوده که در تمامی مناطق با همه‌گیری فاجعه‌باری همراه بوده‌ است.

بیشتر موارد مرگ و میر بر اثر این بیماری در کودکان زیر پنج سال بوده‌ است. نوزادان و کودکان با بیشترین خطر ابتلا به بیماری سرخک روبرو هستند که می‌تواند با عوارض جانبی از جمله ذات‌الریه و انسفالیت (التهاب مغز)، همچنین معلولیت‌های طولانی مدت، آسیب مغزی، نابینایی و ناشنوایی همراه باشد.

به گفته «تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، این حقیقت که یک کودک به خاطر بیماری‌های قابل پیشگیری از طریق واکسیناسیون، جان خود را از دست می‌دهد نشان‌دهنده عدم موفقیت بشر در حفاظت از آسیب‌پذیرترین کودکان جهان است. برای نجات جان هر انسان باید برخورداری تمامی افراد از واکسیناسیون تضمین شود که به مفهوم سرمایه‌گذاری در بخش واکسیناسیون و بهبود کیفیت خدمات درمانی است.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، بیماری سرخک از طریق واکسیناسیون قابل پیشگیری است. هرچند، میزان واکسیناسیون در جهان برای حدود یک دهه افزایشی نداشته‌ و در سطح جهان پوشش‌دهی واکسن سرخک به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری کافی نبوده‌ است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: قربانی ، سرخک ، بیماری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین