کد خبر: ۲۱۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: 248 نفر از نمایندگان فعلی و 633 نفر از نمایندگان ادوار در انتخابات ثبت‌نام کردند.
ناطقان: جمال عرف در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه تا دیشب 15 هزار 618 نفر در انتخابات مجلس ثبت نام کردند، اظهار کرد: اگر افرادی را که به صورت دستی در ساعات پایانی دیشب ثبت نام کردند به این آمار اضافه کنیم، این آمار به 16 هزار و 145 نفر افزایش می یابد.

معاون سیاسی وزارت کشور ادامه داد: از این تعداد 88 درصد آقا و 12 درصد خانم هستند.

وی ادامه داد: 248 نفر از نمایندگان فعلی و 633 نفر از نمایندگان ادوار در انتخابات ثبت نام کردند. 3 هزار و 209 نفر در بازه سنی 36 تا 40 سال ثبت نام کرده‌اند که این نشان‌دهنده جوان‌گرایی در بین داوطلبان است.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: 5 هزار و 464 کارمند داوطلب انتخابات شدند که آنها بیشترین گروه شغلی بودند و کمترین گروه شغلی نظامیان با 90 نفر هستند. 12 هزار و 4 نفر هم تحصیلات کارشناسی ارشد داشتند.

وی گفت: تاکنون در انتخابات خبرگان 81 نفر ثبت نام کردند.

عرف با بیان اینکه در بیشتر حوزه‌های انتخابیه هیات‌های اجرایی تشکیل و بررسی پرونده‌های داوطلبان آغاز شده است،‌ تصریح کرد: استعلامات از مراجع 4 گانه در حال انجام است و تا زمان اعلام اسامی نهایی داوطلبان 50 روز فرصت دارد.

رییس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این پرسش که آیا بر عملکرد صدا و سیما در زمینه تبلیغات زودهنگام به نفع یکی دو داوطلب شناخته شده انتخابات نظارت وجود دارد؟ گفت: ما بر تبلیغات زودرس نظارت داریم. ستاد پیشگیری قوه قضاییه نیز همین وظیفه را دارد. اگر موردی باشد اول تذکر می‌دهیم و اگر این تذکر جواب نداد، نهادی که تبلیغات را انجام می‌دهد به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا روز گذشته محمدباقر قالیباف بدون نوبت در انتخابات ثبت‌نام کرد بیان کرد: قالیباف کسی را از قبل فرستاده بود و بخشی از کار ثبت نامش انجام شده بود، اما سوال شما هم نکته واردی است؛ زیرا بعضی از افراد (شناخته شده) دیگر مثل سایر داوطلبان در صف انتخابات نشستند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین