کد خبر: ۲۱۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
پژوهشگران استرالیایی اخیرا موفق به توسعه واکسن آلرژی به بادام زمینی شده اند.
ناطقان: محققان دانشگاه استرالیا جنوبی(UniSA) واکسنی برای آلرژی به بادام زمینی توسعه داده‌اند که می‌تواند جان هزاران فرد دارای آلرژی نسبت به این خوراکی را نجات دهد.

واکسن در آزمایشگاه درمانی دانشگاه استرالیای جنوبی ساخته شده است و تاکنون که بر روی موش‌ها و نمونه‌های خون انسان آزمایش شده، موثر بوده است. اگر آزمایش‌های پژوهشگران بر روی انسان نیز موفقیت آمیز باشد، می‌تواند به کابوس آلرژی به بادام زمینی پایان داده و زندگی میلیونها نفر را تغییر دهد.

واکسن مذکور با بازنویسی پاسخ بدن به آلرژن‌های بادام زمینی، پاسخ غیر آلرژیک به جای آلرژیک ایجاد می کند. واکنش‌های آلرژیک به آلرژن‌های بادام زمینی از حالت تهوع و استفراغ گرفته تا آنافیلاکسی و مرگ متغیر است.

آنافیلاکسی یا بیش‌دفاعی(Anaphylaxis) یک واکنش آلرژیک جدی است که به‌طور ناگهانی آغاز می‌شود و می‌تواند منجر به مرگ گردد. آنافیلاکسی معمولاً با علایمی همچون ضایعات جلدی، خارش، تورم گلو و افت فشار خون همراه است.

"پریتهی الدی"(Preethi Eldi) رهبر این مطالعه گفت: تقریباً سه درصد از کودکان استرالیایی نسبت به بادام زمینی حساسیت دارند. آلرژی به بادام زمینی می‌تواند خطرات بسیاری برای سلامتی داشته باشد. اگر ما بتوانیم واکسن مؤثر آلرژی بادام زمینی را توسعه دهیم، این استرس، نگرانی و نظارت مداوم بر شخص از بین خواهد رفت. این واکسن به شکل موثری سیستم ایمنی بدن را فریب می‌دهد تا مواد آلرژی زا بادام زمینی را قبول نماید.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین