کد خبر: ۲۱۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت که در مجلس دهم درخواست ۳۸ مورد استیضاح مطرح شده است.
ناطقان: علی اصغر یوسف‌نژاد در حاشیه جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی از تعداد استیضاح‌های مطرح شده در مجلس دهم پرداخت و گفت: در مجلس دهم وزیر آموزش و پرورش ۴ بار، وزیر اقتصاد ۳ بار، وزیر نیرو ۴ بار، وزیر راه و شهرسازی ۳ بار، وزیر علوم ۳ بار و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۴ بار استیضاح شده است. وزیر کشور ۶ بار، وزیر جهاد کشاورزی ۴ بار، وزیر نفت ۲ بار، وزیر صنعت و معدن و تجارت ۲ بار، وزیر ورزش ۲ بار، و وزیر خارجه ۱ بار استیضاح شدند که به طور کلی در مجلس دهم ۳۸ مورد استیضاح داشتیم.

یوسف نژاد گفت که وزرای ارتباطات، اطلاعات، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت و درمان و دفاع در مجلس دهم استیضاح نشدند.

این عضو هیات رئیسه مجلس همچنین اظهار کرد: از درخواست ۳۸ استیضاح مطرح شده دو مورد به رای عدم اعتماد منجر شد که مربوط به آقایان کرباسیان و ربیعی بود، ۴ مورد به ادامه خدمت منجر شد که برای آخوندی ۲ بار ، برای آقای ربیعی و حجتی هر کدام یک بار بود. همچنین چهار مورد استعفا داشتیم که شامل آقایان بطحایی، آخوندی، حجتی و شریعتمداری می‌شود.

یوسف‌نژاد در پایان یادآور شد: در حال حاضر استیضاح زنگنه وزیر نفت، رحمانی فضلی وزیر کشور و حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون‌ها در حال بررسی است.

وی درباره‌ استیضاح وزیر ورزش و جوانان گفت که هنوز به هیات رئیسه داده نشده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین