کد خبر: ۲۱۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
در جلسه شورای عالی هلال احمر در شب گذشته با استعفای پیوندی از ریاست جمعیت هلال موافقت و قرار بر این شد رئیس جدید شنبه هفته آینده از بین دو نفر از افراد واجد شرایط و حائز اکثریت آراء انتخاب و برابر ضوابط و مقررات مربوطه به ریاست جمهوری معرفی شود.
ناطقان: شب گذشته در جلسه فوق‌العاده شورای عالی جمعیت هلال احمر استعفاء مورخ 11 آذر 98  علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال قرائت شد و در این جلسه اعضای شورای عالی با استعفای پیوندی موافقت کردند. همچنین شورای عالی به منظور ساماندهی هرچه سریعتر وضعیت این نهاد خیریه و امدادی در اجرای جزء 5 بند ماده 10 قانون اساسنامه جمعیت (معرفی دو نفر مدیر و مدبر شایسته از افراد واجد شرایط به رئیس جمهور برای انتخاب یکی از آنها به عنوان رئیس جمعیت) فرآیند اعلام نامزدی و نحوه بررسی سوابق و برنامه‌های افراد واحد شرایط را به اتفاق آراء تصویب کرد.

متن مصوبه به شرح زیر است:

1- مقرر شد در اجرای مفاد مندرج در جزء 5 بند ب ماده 10 اساسنامه افراد واجد شرایط عمومی و اختصاصی به شرح: شناخت کافی از ساختار، ماموریت‌های ملی و بین‌المللی و امور مدیریتی و جاری جمعیت، داشتن سابقه فعالیت در سطوح عالی جمعیت هلال احمر و پایبندی به اصول هفتگانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و اصول و اهداف مندرج در اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی، نسبت به تحویل درخواست مکتوب به همراه رزومه و برنامه کاری خود تا ساعت 14 روز شنبه مورخ 98/9/23 به دبیرخانه شورای عالی اقدام کنند.

2- جلسه آینده شورای عالی جمعیت رأس ساعت 18 روز شنبه مورخ 98/9/23 در محل ساختمان صلح برگزار و مدارک تحویلی داوطلبان در همان جلسه با حضور متقاضیان، بازگشایی و مورد بحث و بررسی واقع و نهایتا شورای عالی در همان جلسه دو نفر از افراد واجد شرایط و حائز اکثریت آراء را انتخاب و برابر ضوابط و مقررات مربوطه به ریاست جمهوری معرفی خواهد کرد.

3- دبیرکل  جمعیت هلال احمر نسبت به انجام امور جاری جمعیت برابر شرح وظایف و اختیارات مصرح خود در اساسنامه اقدام می‌کنند و در خصوص انجام امور مربوط به شرح وظایف و اختیارات رئیس جمعیت مندرج در ماده 9 اساسنامه در هر مورد از شورای عالی کسب تکلیف کند.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین