کد خبر: ۲۱۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
محققان با بررسی گیاهان مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که آنها هم در صورت کمبود آب دچار اضطراب و نگرانی شده و فریاد می کشند.
ناطقان: به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، اگر چه گیاهان از بسیاری از اندام‌ها و حواسی که انسان‌ها در اختیار دارند، محروم هستند، ولی آنها هم دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند و در این شرایط سروصداهایی مشابه با  فریاد از خودشان خارج می‌کنند که با تجهیزاتی قابل شنیدن است.

 

محققان با نصب میکروفون‌هایی پیشرفته در نزدیکی گیاهان دریافتند اختلال در دریافت آب و غذا توسط گیاهان باعث می شود آنها اصوات مافوق صوت از خودشان خارج کنند که البته در شرایط عادی قابل شنیدن نیست، ولی در عمل رخ می دهد.

این بررسی که بر روی گیاهان گوجه فرنگی و تنباکو صورت گرفته ثابت می‌کند گیاهانی که تشنگی بکشند یا ساقه‌هایشان شکسته شده یا کنده شود، حتما از خود اصواتی را به نشانه نارضایتی و اضطراب خارج می کنند. در مورد گیاه تنباکوی مورد حمله قرار گرفته، صدای فریاد به مدت 15 ثانیه از آن خارج شد و این کار به مدت یک ساعت بعد از حمله به طور متناوب ادامه یافت. در مورد گیاه گوجه فرنگی این رخداد هر بار به مدت 25ثانیه ادامه یافت.

همچنین گیاه تنباکویی که به مدت ده روز آبی دریافت نکرد، هر بار به مدت 11 ثانیه اصواتی را پخش می کرد و این کار را به مدت یک ساعت ادامه داد. بر اساس تحلیل اصوات یادشده درد و رنج گیاهان در زمان تشنگی بیش از زمانی بوده که ساقه های آنان قطع می شد. پیش از این مشخص شده بود که رنگ، طعم و ظاهر گیاهان آسیب دیده و مضطرب شده نیز تغییر می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین