کد خبر: ۲۱۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
صادرات سیگارت طی 7 ماهه امسال 66.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.
ناطقان: طی 7 ماهه امسال 0.05 میلیارد نخ سیگارت از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 66.7 درصد افت داشته است.

در این مدت 6.96 میلیارد نخ قاچاق سیگارت به کشور صورت گرفته که نسبت به 7 ماهه سال گذشته کاهش 48 درصدی داشته است.

طبق اعلام وزارت صنعت، اجرای طرح تحقیقاتی تعیین مناطق کشت و پیگیری و ساماندهی کشت، حمل خرید و فروش توتون و تنباکو در سطح کشور و همچنین پیگیری راه‌اندازی مابقی واحدهای تولیدی سیگارت‌سازی در چارچوب اجرای تبصره 3 ماده 102 قانون برنامه پنجم توسعه و جایگزینی تولید داخلی با همان برند اصلی از جمله  اقدامات مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور طی 7 ماهه امسال است.

همچنین در این مدت اقدام برای الزم نسبت به تدوین یا به‌روزرسانی استانداردهای جدید با توجه به مسئولیت کمیته فنی تنباکو و فرآورده‌های آن از سوی سازمان ملی استاندارد ایران به این مرکز، تکمیل زنجیره نظام توزیع کالای دخانی در سطح کشور در سامانه یکپارچه، هماهنگی با مراجع ذی‌ربط در جهت تسریع در اجرایی شدن کد رهگیری، ابلاغ و پیگیری مصوبات مرتبط با کالای دخانی و نظارت بر حسن اجرای آن از دیگر اقدامات مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور طی 7 ماهه امسال بوده است.

در عین حال همکاری مستمر و جدی با مراجع ذی‌ربط پیرامون مبارزه با قاچاق کالای دخانی، همکاری در زمینه کاهش منطقی مصرف دخانیات با استفاده از روش‌های علمی و اطلاع رسانی، بازنگری و بررسی دستورالعمل‌های مرکز جهت به‌روزرسانی آنها و تدوین پیش نویس آیین نامه جامع مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور طی 7 ماهه امسال صورت گرفته است.

در این زمینه می‌توان به انجام آزمایشات میدانی بر اساس استانداردهای تعریف شده توسط آزمایشگاه‌های معتبر، مجهز و پیشرفته به منظور اعمال سیستم کنترل‌های داخلی نیز اشاره کرد.

* افت صادرات محصولات دخانی

طبق اعلام وزارت صنعت، صادرات محصولات دخانی طی 7 ماهه امسال در همه موارد به جزء توتون کاهشی بوده است.در مورد واردات تنباکو معسل نیز شاهد افت واردات طی 7 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.



منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین