کد خبر: ۲۱۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
یک وبگاه آمریکایی گزارش داد طبق نظرسنجی‌های جدید، پنجاه‌وپنج درصد از صهیونیست‌ها خواستار استعفای نخست‌وزیر خود هستند.
ناطقان: بیش از نیمی از صهیونیست‌ها و ساکنان فلسطین اشغالی، بعد از انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی و قطعی شدن برگزاری سومین انتخابات سراسری در عرض یک سال، می‌گویند «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم باید استعفا دهد.

وبگاه «آکسیوس» در گزارشی ضمن اشاره به کاهش مستمر حمایت عمومی و قدرت سیاسی نتانیاهو از ماه آوریل، نوشت: «حدود 55 درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند نتانیاهو به دلیل متهم شدن رسمی به کلاهبرداری و خیانت در امانت (سوءاستفاده از قدرت) باید از سمت خود استعفا کند».

این وبگاه با بیان اینکه مانع اصلی در تشکیل کابینه، اصرار نتانیاهو برای اول بودن در فرایند نخست‌وزیری گردشی با «بنی گانتز» رهبر حزب آبی‌وسفید بود، توضیح داد:‌«نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر اسرائیلی‌ها در طرف گانتز هستند. به طور میانگین، حدود 40 درصد از اسرائیلی‌ها نتانیاهو را مقصر [عدم تشکیل کابینه و برگزاری انتخابات سوم] می‌دانند،‌در حالی که فقط 5 درصد از آنها گانتز را به این خاطر سرزنش می‌کنند».

آکسیوس همچنین افزود که طبق نظرسنجی‌ها، ائتلاف احزاب چپ‌گرا به رهبری گانتز در حال کسب حمایت هر چه بیشتر صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی است اما ائتلاف احزاب راست‌گرا به رهبری نتانیاهو در حال از دست دادن پایگاه عمومی خود است.

این گزارش آکسیوس در حالی است که روز گذشته شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نتایج نظرسنجی خود را منتشر کرد که بر اساس آن برای اولین بار طی 9 ماه اخیر، ائتلاف احزاب‌ چپ‌گرا می‌توانند به 60 کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی دست پیدا کنند. (جزئیات بیشتر)

نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) روز گذشته طرح انحلال بیست‌ودومین دوره کنست را تصویب کرده و بدین ترتیب سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال جاری در تاریخ دوم مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد (+). این اتفاق بعد از آن افتاد که نتانیاهو و گانتز هر دو نتوانستند بعد از انتخابات شهریور ماه، در فرصت‌های چهار هفته‌ای که داشتند، کابینه‌ای فراگیر تشکیل دهند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین