کد خبر: ۲۱۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
برومند گفت: متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده ۸ هزار و ۳۰۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.
ناطقان: برومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ نسبت به روز‌های اخیر خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۲۵۰ تا ۸ هزار و ۳۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

او افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود که روند فعلی قیمت مرغ در بازار ادامه یابد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ادامه داد: هم اکنون مرغداران هر کیلو مرغ را با زیان یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰ تومان روانه بازار می‌کنند و حال باید منتظر ماند و دید که با واریز یارانه‌ها و حقوق‌ کارمندی و کارگری در پایان ماه تغییری در تقاضا و کاهش زیان مرغداران ایجاد می‌شود یا خیر؟


چهارآیین درباره آخرین وضعیت قیمت جوجه یک روزه در بازار گفت: هم‌اکنون قیمت هر قطعه جوجه یک روزه با استمرار روند کاهشی طی روز‌های اخیر به مرز ۲ هزار تومان رسیده است که علت افت قیمت را باید در نبود انگیزه کافی مرغداران گوشتی و افزایش تولید جوجه جست و جو کرد.

او با ا شاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی نسبت به هفته‌های اخیر تغییری نداشته است گفت: در شرایط فعلی قیمت هر کیلو کنجاله سویا در بنادر ۲ هزار و ۳۵۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان و ذرت یک هزار و ۴۵۰ تومان است که متأسفانه هر کیلو ذرت در بازار آزاد با نرخ‌های یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۷۵۰ تومان عرضه می‌شود.

این مقام مسئول با انتقاد از افزایش ۴ برابری قیمت ریزمغذی، مکمل و واکسن نسبت به ابتدای سال در بازار اظهار کرد: علی رغم واردات این نهاده‌ها با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، اما قیمت نسبت به ماه‌های اخیر در سایه کمبود نظارت دستگاه‌های مسئول رشد چند برابری داشته که این امر بر افزایش قیمت تمام شده تولید تأثیر بسزایی دارد این در حالیست که این افزایش قیمت در قیمت تمام شده محصول لحاظ نشده است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی قیمت مرغ در آستانه شب یلدا را پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به مازاد عرضه در برابر تقاضا نمی‌توان اظهارنظر دقیقی راجع به قیمت مرغ در شب یلدا داشت .

او ادامه داد: در هفته‌های اخیر واحد‌های پرورش دهنده مرغ گوشتی بدون برنامه‌ریزی اقدام به جوجه ریزی کردند که همین امر موجب شد قیمت جوجه به بالای ۴ هزار تومان برسد و مجدد در روز‌های اخیر با افت تقاضا و نبود انگیزه کافی برای تولید، قیمت روند کاهشی به خود گرفته است که برای خروج از این بحران و کاهش زیان پرورش دهندگان مرغ گوشتی و تولیدکنندگان جوجه یک روزه نیازمند ورود شوک به بازار هستیم.

چهارآیین درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی مرغ گفت: هم‌اکنون پشتیبانی امور دام خرید تضمینی در برخی استان‌ها را به منظور تأمین ذخایر استراتژیک شب عید آغاز کرده است، اما خرید فعلی با حجم کم نمی‌تواند تأثیری در تعادل قیمت و کاهش زیان مرغدار داشته باشد چراکه برای خروج از بحران فعلی نیاز است روزانه یک هزار تن تا یک هزار و ۲۰۰ تن مرغ به صورت مستقیم از مرغدار خریداری شود در غیر این صورت خرید مرغ از کشتارگاه فایده‌ای به حال تولیدکننده ندارد.
افزایش تعرفه‌ها مانع صادرات رسمی مرغ شد

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با انتقاد از تصمیمات خلق‌الساعه دولت پیرامون صادرات مرغ گفت: با توجه به اخذ تعرفه و عوارض بالای صادراتی امکان ورود به بازار‌های هدف وجود ندارد و تا زمانی که مسئولان امر تدابیری برای کاهش عوارض صادراتی به کار نگیرند امکان ورود از طریق مبادی رسمی به بازار‌های صادراتی وجود ندارد.

او ادامه داد: با وجود پتانسیل بالای تولید در صنعت مرغداری از مسئولان ذیربط انتظار می‌رود که از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه مبنی بر ممنوعیت‌های صادراتی و افزایش تعرفه‌ها خودداری کنند تا تولیدکنندگان مرغ گوشتی با استفاده از حداکثر توان و پتانسیل تولید بتوانند ارزآوری قابل توجهی را نصیب کشور کنند.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در پایان با بیان اینکه قاچاق مرغ به بازار‌های هدف در حال انجام است، تصریح کرد: با وجود راه‌های متعدد زمینی و گسترده بودن مرز‌ها به سمت کشور‌های ترکیه، افغانستان و عراق قاچاق مرغ در سایه نبود نظارت کافی و کنترل بر مرز‌ها در حال انجام است.
برچسب ها: ثبات قیمت ، مرغ ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین