کد خبر: ۲۱۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد یکشنبه اعلام کرد که یک آزمایش بسیار مهم را در سایت پرتاب ماهواره "سوها" انجام داده است.
ناطقان: خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد یکشنبه اعلام کرد که یک آزمایش بسیار مهم را در سایت پرتاب ماهواره "سوها" انجام داده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی "الجزیره" قطر به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، نتیجه حاصل از این آزمایش می‌تواند جایگاه راهبردی  پیونگ یانگ را تقویت کند.

این خبرگزاری به جزئیات بیشتر این آزمایش هیچ اشاره‌ای نکرده است.

اعلام این خبر چند روز پس از آن روی می‌دهد که یکی از مقامات بلندپایه کره‌جنوبی ۹ آذرماه گذشته از آماده‌ شدن کره شمالی برای انجام آزمایش یک موشک دور برد دیگر خبر داده بود.

کره شمالی اصرار دارد، سوها یک سایت پرتاب ماهواره است اما مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که از این مرکز برای پرتاب موشک های بالستیک استفاده می شود.

کره شمالی پنجشنبه(۷ آذر) نیز یک موشک از ساحل شرقی استان هامگ یونگ شلیک کرد. این سیزدهمین آزمایش تسلیحاتی پیونگ یانگ در سال جاری میلادی بود. این شلیک همزمان با پرواز سه هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز گیونگی و سئول در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انجام شد.

چهارشنبه شب گذشته نمایندگان لهستان، آلمان، انگلیس، فرانسه، بلژیک و استونی نسبت به ادامه آزمایش‌های موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کردند و آن را نقض قطعنامه‌های این شورا دانستند.

این ۶ عضو شورای امنیت تاکید کردند کره شمالی باید تمام تسلیحات کشتار جمعی و برنامه‌های موشک بالستیک خود را به شکل تأیید شدنی و برگشت‌ناپذیر رها کند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین