کد خبر: ۲۱۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
علایم بارداری تنها حالت تهوع نیست بلکه توجه به نشانه های زيادي قبل از انجام ازمایش خون میتواند مارا از حاملگی با خبر سازد.
ناطقان: اصولاً بارداری با تعییرات فراوانی همراه است. این تغییرات هم جسمی و هم روحی می باشند ولی در نظر داشته باشید كه تغییرات حاملگی در تمام خانم‌ها یكسان نیستند و معمولاً شدت و ضعف دارند و به یاد داشته باشید كه شاید یک یا چند علامت از علایم حاملگی شامل حال شما نشود.


مهم ترین و نخستین علایم حاملگی در روزهای نخست چیست ؟

 

1- حساس شدن و دردناک بودن سینه ها یکی از رایج ترین علایم حاملگی است

یکی از علامت های حاملگی حساس شدن سینه ها و نوک سینه هاست که معمولاً در طی 3 هفته نخست حاملگی خود را به وضوح نشان ميدهد . متورم و دردناک شدن سینه ها در زمان حاملگی مثل پیش از پریود است. درد سینه در زمان حاملگی بعد از پایان سه ماهه اول به ميزان زيادي کاهش پیدا ميکند برای این که بدن خود را با ميزان هورمون ها تطبیق داده است.

 

2- گرفتگی عضلات را میتوان جز مهم ترين علایم حاملگی به شمار آورد

در ابتدای حاملگی گرفتگی و درد عضلات زیر شکم و لکه بینی بصورت کم و به رنگ صورتی رایج است یکی از اصلی ترین علایم بارداری به حساب می آید .

 

3. از علایم بارداری رایج در برخی از خانم‌ها حالت تهوع و بیزاری از غذا است

درصورتی که تازه حامله شده باشید، بعید نیست از بوی قرمه سبزی یا قهوه حالتان بد شود و بعضی از رایحه ها منجر به وضعیت تهوع شما بشوند که این علامت یکی از رایج ترین علایم حاملگی در روزهای نخست است. با این که بطور صد در صد تائید نشده است، ولی این مورد از علایم حاملگی از عارضه های افزایش هورمون استروژن در بدن است. امکان دارد در زمان حاملگی متوجه شوید ديگر به غذاهایی که تا به حال عاشق آن ها بوده اید، علاقه ای ندارید.

تهوع بعضی از زنان یک ماه بعد از حامله شدن دچار وضعیت تهوع های صبحگاهی میشوند . بعضی ديگر هم این علایم حاملگی برایشان یک یا دو هفته سریعتر اتفاق رخ ميدهد . اما وضعیت تهوع حاملگی مختص صبح نیست. وضعیت تهوع بهمراه و یا بدون استفراع میتواند در هر ساعتی از روز اتفاق بیفتد. حدود نصف زنان حامله که دچار تهوع میشوند بعد از قدم گذاشتن به سه ماهه دوم، کاملاً خوب میشوند . اما گاهی امکان دارد تا ماه چهارم هم این علایم بارداری ادامه داشته باشد.

 

4- از علایم زمان حاملگی میتوان تغيير حالات روحی نام برد

در زمان حاملگی بسیار عادی و طبيعي است که تعادل احساسی نداشته باشید و خيلي زود تغيير وضعیت دهید. علت آن تغيير هورمون های بدن و تأثير آن ها روی سیستم تندخو است. هر شخصی عکس العمل مختلفی به این علایم حاملگی دارد. بعضی از زنان حامله دچار افزیش احساسات – خوب یا بد – میشوند و بعضی ديگر افسرده یا مضطرب میشوند .

 

5- تکرر ادرار از علایم زودهنگام و نخست حاملگی است

تغييرات هورمونی ایجاد شده در زمان بارداری سبب میشوند تا جریان خون در ناحیه کلیه افزایش پیدا کند. این مسئله سبب ميشود تا مثانه خيلي تند پر شود و شما ناگزیر هستید خيلي زود به زود دستشویی بروید. این علائم بارداری از ابتدای هفته ششم در سه ماهه اول شروع ميشود .

تکرار ادرار در زمان حاملگی ادامه خواهد داشت و پس از 3 ماهگی آرام آرام بهبود می یابد.

 

6- علل خستگی در زمان حاملگی چیست؟


احتمال دارد به علت افزایش پی در پی هورمون پروژسترون باشد که روی خواب زنان حامله تأثير می گذارد. اما وضعیت تهوع های صبحگاهی و تکرار ادرار در زمان شب هم در خستگی و ضعف بی اثر نیستند. بعد از وارد شدن به سه ماه دوم، کم تر حس خستگی خواهید داشت. اما این علایم حاملگی مجدد در انتهای حاملگی به سراغ شما خواهد آمد برای این که دائم در حال حمل وزن بیش تر از خود هستید و شب ها هم راحت نمی خوابید.

 

7- یکی از شایع ترین علایم حاملگی یبوست است

 

به علت افزایش هورمون پروژسترون در حاملگی که عملکرد سیستم گوارش را کند ميکند ، یبوست در حاملگی امری شایع است. براي کاهش این عوارض، آب زیاد استفاده کنید، ورزش کنید و از ماده های غذایی فیبردار استفاده نمایید.

 

8- آیا وضعیت سرگیجه از علایم حاملگی است؟

وضعیت سرگیجه و ضعف کردن به علت باز شدن عروق، کاهش فشار خون و کاهش قند خون در بانوان حامله مشاهده ميشود و میتوان جز علایم نخست حاملگی به حساب آورد.

 

9- یکی از بهترین علائم بارداری متوقف شدن قاعدگی است

براي آن گروه از خانم هایی که قائدگی منظم دارند متوقف شدن قاعدگی میتواند علامت خوبی باشد. ولی درصورتی که قائدگی منظمی ندارید با مشاهده علامت های ديگر مانند تکرر ادرار، وضعیت تهوع، سفت و دردناک شدن سینه ها و... میتوانید احتمال دهید که حامله هستید با دیدن این علایم حاملگی به سرعت به پزشک مراجعه کرده و با انجام ازمایش های گوناگون از درستی حاملگی خود اطمینان حاصل کنید.

 

10- تشخیص حاملگی توسط تستهای آزمایشگاهی

از طريق ازمایش خون و ازمایش ادرار، مثبت یا منفی بودن بارداری مشخص ميشود . هر دو قسمت از طريق اندازه‌گیری هورمون گنادوتروپین انجام ميشود . ميزان این هورمون در ازمایش خون از روز 8 تا 10 و در ازمایش ادرار از 21 تا 28 بارداری قابل تشخیص است. گاهی وقت ها امکان دارد با وجود باردار بودن پاسخ ازمایش منفی باشد.

در این وضعیت اگر علایم حاملگی یادآوری شده بالا را داشتید پس از یک هفته دوباره ازمایش را تکرار کنید.

 

11- افزایش دمای عمومی بدن از علایم نخست بارداری به حساب می آید

زمانی که دمای بدن شما موقع صبح و قبل از ایستادن از جا و خوردن غذا، خيلي بالاست و این مسئله تا 3 هفته هم چنان ادامه داشت، احیانا حامله هستید.

 

12- نتيجه مثبت تست حاملگی خانگی

تمامی تبلیغاتی که شرکتهای تولید کننده این تست ها عرضه ميکنند ، ولی هيچکدام از آن ها تا یک هفته بعد از بازماندن پریود، دقیق و قابل اطمینان نیستند. بدین ترتیب، درصورتی که قبل از این تاریخ تست کردید و پاسخ منفی بود، حتماً چند روز بعد هم این تست را تکرار کنید. این را در نظر داشته باشید، جنین قبل از آنکه شما متوجه شوید حامله هستید رشد ميکند و زمانی که احتمال دارید و چند علایم حاملگی را دارا هستید، باید حتماً مراقب سلامتی خود باشید.

منبع: بیتوته
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین