کد خبر: ۲۱۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: حدود ۱۰ میلیون نفر در کشور فاقد دفترچه بیمه درمانی هستند.
ناطقان: ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که در سازمان بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: از حدود سال ۷۲ یکی از اهداف وزارت بهداشت راه اندازی بیمه همگانی بوده است. معتقدم که نگاه ما به موضوع بیمه باید مثل سایر کشور‌های دنیا باشد و امروزه یکی از دلایل راه اندازی بیمه مرگ و میر و هزینه‌های بالا ذکر شده است.

او ادامه داد: بر اساس قوانین، تمام یارانه‌ها را صرف بیمه سلامت کرده‌اند و ما هم باید همان کار را مانند دنیا انجام دهیم.

ملک زاده با اشاره به اینکه حدود ۱۰ میلیون نفر در کشور فاقد دفترچه بیمه درمانی هستند، افزود: ما باید کاری انجام دهیم تا اعتماد پزشکان و مردم به نظام بیمه جلب شود .

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: یکی از اولویت‌های ما درمان بیماران است و اگر صنعت بیمه برنامه ریزی نکند حمایت از بیماران دچار مشکلاتی می‌شود.

او بیان کرد: افزایش سطح سلامت در جامعه، دسترسی به آموزش و کاهش نابرابری از جمله پیشرفت‌های ما و عدم دسترسی به انرژی پاک، بیکاری، تولید و مصرف غیر متعارف و انجام اقدامات ناکافی از جمله موارد عدم پیشرفت ما محسوب می‌شود.

ملک زاده ادامه داد: تصادفات جاده‌ای، خشونت و بلایای طبیعی و به همراه آلودگی و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی از جمله شاخص‌های بد کشور ما محسوب می‌شود.
ایرانی ها ۱۰ سال زودتر بقیه کشورها به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند
ملک زاده با اشاره به اینکه مردم ایران ۱۰ سال زودتر از اروپایی‌ها به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند، گفت: یکی از موارد ابتلا به بیماری قلبی مسائل ژنتیکی است و همین مسئله می‌تواند باعث فوت افراد حتی در سن زیر ۷۰ سال شود. امروزه در حدود ۱۰ درصد از مردم ایران مبتلا به بیماری دیابت هستند به طوری که استان‌های مازندران، یزد و اهواز در صدر ابتلا به بیماری دیابت قرار دارند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان کرد: افزایش شیوع بیماری دیابت به ۲۵ درصد، افزایش عوارض دیابت به صورت نارسایی کلیه و شیوع ۳۵ درصدی عارضه کبد چرب از جمله چالش‌های مهم بیمه محسوب می‌شود، زیرا این موارد هزینه‌های حوزه سلامت را زیاد می‌کند به همین دلیل ما باید به سمت پیشگیری از بیماری‌های مختلف برویم.

او افزود: افزایش فعالیت فیزیکی بدنی، کاهش مصرف قند و شکر از بروز بیماری دیابت پیشگیری می‌کند.

ملک زاده در پایان گفت: کاهش فشار خون و کاهش قند و چربی به همراه کاهش وزن از جمله برنامه‌های کشور محسوب می‌َشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین