کد خبر: ۲۱۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
آن‌طور که معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اعلام کرد کاغذهای دپو شده از فردا ترخیص می‌شود.
ناطقان: بعد از آنکه اختلاف‌نظر در رابطه با ترخیص کاغذهای دپو شده در گمرک با توافق بین دستگاه‌های ذی‌ربط برطرف شد، معاون فنی و گمرکی گمرک ایران به ایسنا اعلام کرد که کاغذهای دپو شده از فردا ترخیص خواهند شد.

وی گفت که بیش از ۲۰ هزار تن کاغذ در گمرک دپو شده بود که بعد از رفع موانع از فردا امکان ترخیص آن برای واردکنندگان وجود خواهد داشت.

در  بخشنامه‌ای که از سوی ارونقی صادر شده، آمده است که با توجه به لزوم تعیین معیار صحیح و قابل قبول برای تشخیص انواع کاغذ و مقوای مورد استفاده برای نوشتن، چاپ یا سایر مقاصد گرافیکی که براساس تعیین ماهیت انجام می‌شود، موضوع در جلسه مشترک با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، نمایندگان تام‌الاختیار وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و گمرک ایران مصوب شده است.

بر اساس ضوابط تعیین شده در این بخشنامه، ‌ضوابط ترخیص کاغذ به منظور تفکیک کاربرد کاغذ برای مصارف چاپ، نوشتن یا سایر مقاصد گرافیکی از سایر مصارف آن ملاک تفکیک، گرماژ ۲۵۰ است، به این ترتیب کاغذ طبقه‌بندی که وزن آن حداکثر ۲۵۰ باشد، به عنوان کاغذ مقوا برای مصارف چاپ نوشته‌اند و سایر مقاصد گرافیکی تلقی می‌شود.

کاغذهای چند لایه مانند کاغذهای پشت‌ طوسی، پشت کرافت و غیره اساسا برای اهداف چاپ و تحریر نیستند و معیار گرماژ ۲۵۰ برای آنها صدق نمی‌کند.

گفتنی است که اختلاف نظرهایی درباره‌ تعیین تعرفه و مالیات و عوارض آن مبنی بر کاربرد و نوع کالا وجود داشته است و در راستای حل این اختلاف‌نظرها تفاهمی بین سازمان استاندارد، گمرک و وزارت صمت انجام شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ترخیص ، کاغذها ، دپو شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین