کد خبر: ۲۱۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
آیت الله غرویان در گفتگو با ناطقان:
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم جوانگرایی در سطح دولت و مجلس گفت:لیست های انتخاباتی اگر بدنبال جلب اقبال مردم هستند باید بدانند مردم از چهره های فسیل خسته شده اند و دوستدارند نیروهای پرتحرک و متخصص به صحنه بیایند.
آیت الله محسن غرویان در پاسخ به خبرنگار ناطقان پیرامون لزوم ورود چهره های جوان به لیست جریان های سیاسی در انتخابات آتی گفت: جوانگرایی یک مفهوم دوپهلو است که از یک سو مردم دوستدارند چهره های فسیل سیاسی از صحنه کنار بروند و نیروهای پرتحرک و متخصص جدید در دولت، مجلس و حتی خبرگان به صحنه بیایند.

وی ادامه داد: اما جوانگرایی اگر به معنای ناپختگی باشد مطلوب نیست و به نظرم اگر جوانگرایی در سطح مدیران را به چهره های میانسال تعبیر کنیم می تواند منشاء خیرات برای کشور باشد و لیست های انتخاباتی هم اگر اقبال مردم را می خواهند باید در گزینش افراد به این مسائل توجه کنند زیرا مردم مشکلات اساسی و معیشتی دارند و حوصله ندارند وقت کشور صرف منازعات سیاسی افراطیون شود.


استاد حوزه علمیه قم درخصوص نوع رویکرد شورای نگهبان در انتخابات آتی گفت: تعارف نداریم، باتوجه به حجم بی سابقه فشاری خارجی روی کشور و مشکلات جدی که مردم خصوصا در حوزه معیشت با آن دست به گریبان هستند، ضرورت دارد شورای نگهبان با نگاه بازتری به مسئله صلاحیت ها بپردازد.

غرویان با اشاره به شبهاتی که بیگانگان درخصوص روند انتخابات در ایران مطرح می کنند، ابراز داشت: ما می توانیم با فرصت حضور دادن به همه نامزدهایی که به قانون اساسی و خاک این کشور تعلق خاطر دارند، باعث ایجاد فرصت های بیشتری برای انتخاب مردم و ایجاد نشاط در عرصه رقابت ها شویم و اگر بخواهیم صلاحیت ها را با عینک سیاسی بررسی کنیم قطعا شاهد انتخابات کم رونقی خواهیم بود که مطلوب نظر دشمنان این آب و خاک است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین