کد خبر: ۲۱۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
امنیت داخلی لبنان اعلام کرد، در درگیری‌های شنبه شب (دیشب) بیروت بیست نیروی مجروح به علاوه سه افسر به بیمارستان منتقل شدند و تعداد بسیار دیگری از نیروها به صورت میدانی معالجه شدند.


ناطقان: در آستانه نزدیک شدن احزاب سیاسی لبنان به توافق برای تشکیل دولت جدید، بیروت شب ناآرامی را پشت سر گذاشت.

امنیت داخلی لبنان اعلام کرد، در درگیری‌های شنبه شب (دیشب) بیروت بیست نیروی مجروح به علاوه سه افسر به بیمارستان منتقل شدند و تعداد بسیار دیگری از نیروها به صورت میدانی معالجه شدند.

دیروز پس از آنکه تعدادی از معترضان تلاش کردند وارد میدان «النجمه» نزدیک به مقر پارلمان لبنان شوند درگیری‌ها میان آنها و نیروهای امنیتی لبنان آغاز شد.

تعدادی از نیروهای ارتش لبنان نیز به کمک نیروهای ضدآشوب آمدند؛ نیروهای امنیتی از گاز اشک‌آور برای متفرق کردند معترضان استفاده کردند و معترضان سنگ و هر چیزی امثال آن را به سمت نیروهای امنیتی پرتاب کردند.‌

 
میدان‌های «الشهدا» و «ریاض الصلح» بیروت نیز شاهد درگیری‌های شدیدی از همین دست بود. بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، معترضان ویترین‌های تعدادی از مغازه‌ها را شکستند و صاحبان این مغازه‌ها از نیروهای امنیتی درخواست کردند که از اموالشان محافظت شود.

برخی رسانه‌ها مدعی درگیری میان نیروهای وابسته به «امل» و «حزب‌الله» با معترضان شدند. «محمد کاظم عیاد» از امامان جماعت منطقه «الخندق الغمیق» بیروت در این زمینه به المیادین گفت، سران حزب‌الله و أمل هر گونه ارتباط با نقاب‌دارانی را که با معترضان درگیر شدند، تکذیب می‌کنند.

وی افزود: در درگیری‌های دیشب از جوانان خواستیم از درگیری بپرهیزند اما بعدا مشخص شد که بسیاری از آنها از اهالی منطقه نیستند.

دیشب بسیاری از مسیرها در مناطق مختلف لبنان بسته بود.


این درگیری‌ها در حالی رخ می‌دهد که قرار است فردا جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب نخست‌وزیر برگزار شود و برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که «سعد الحریری» بار دیگر به عنوان نخست‌وزیر انتخاب می‌شود.



منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین