کد خبر: ۲۱۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: روزانه ۵۰ میلیون لیتر گازوئیل از سوی ناوگان شهری، جاده ای و ریلی در کشور مصرف می شود که ۱۰ میلیون لیتر آن مازاد است.
ناطقان: معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: روزانه ۵۰ میلیون لیتر گازوئیل از سوی ناوگان شهری، جاده ای و ریلی در کشور مصرف می شود که ۱۰ میلیون لیتر آن مازاد است.

شهرام آدم نژاد در نشست خبری نمایشگاه حمل و نقل درباره میزان مصرف گازوئیل در کشور گفت: روزانه ۵۰ میلیون لیتر گازوئیل اعم از حمل و نقل درون شهری، برون شهری و ریلی مصرف می شود که عدد بالایی است.

وی افزود: در شرایط درست باید ۴۰ میلیون لیتر در روز مصرف شود که برای دستیابی به این رقم باید نظام توزیع کالا اصلاح شده، ظرفیت حمل کالا توسط ناوگان به حداکثر برسد، بار ریل پسند به حمل و نقل ریلی منتقل شده و کیفیت گازوئیل ارتقا یابد.۱۰ میلیون لیتر مصرف اضافه گازوئیل در کشور داریم که در ستاد بهینه سازی مصرف سوخت به این موضوع توجه کرده و در حال بررسی آن هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره حقوق مسافر گفت: در نظر داریم در تمام مودهای حمل و نقل مسافران را از حقوق خود مطلع کرده تا آسیب کمتری به آنها برسد به عنوان مثال برخی ایرلاین ها بلیت ارزان می فروشند، ولی وقتی های سیزن می شود آن را کنسل می کنند و مسافر مجبور است بلیت گران تر خریداری کند.

وی درباره ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران-شمال اظهارداشت: در نظر داریم برنامه ساخت قطعات بعدی را اجرا کنیم اما بستگی به منابع مالی دارد.

آدم نژاد درباره الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار به منطقه آزاد گفت: در صورت الحاق این دو بندر به منطقه آزاد باید مدیریت بنادر در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی باقی بماند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص رقابت بنادر گوادر پاکستان و چابهار ایران نیز اظهارداشت: اگر چه این دو بندر در فاصله بسیار نزدیک به هم در حال فعالیت هستند اما رقابت صددرصدی با یکدیگر ندارند و هر کدام مزایای خاص خود را برای صاحبان کالا خواهند داشت.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین